Diary of Cardinalis

Cardinalis szerint...

Cardinalis szerint...

Hát vettem magamnak egy bárkát...

2020. április 12. - Cardinalis

Hát vettem magamnak egy bárkát. Csodálkoznál Jóuram, ha látnád. A teste zöld és bizony lötyög is benne valami folyadék. De szép ez így. Bár nem hiszem, hogy fennmaradna a víz színén. Legföljebb a Holt-tengeren. De ha kiszívom belőle a tartalmat, talán akkor, talán akkor Jóuram, úszni is fog majd. Vízen lesz. A folyadék és én helyet cserélünk. Beköltözik a lelkem és ott marad. Ott marad ebben a zöld fogságban, palackpostának. 21 gramm por. Egy üveg alján...

Előtted nincs titok. A bárka egy zöld üveg és benne szürkebarátból, olaszrizlingből, rozáliából és furmintból varázsolt mixtura található.  

Mondtam, hogy szép. Üveg, de formás üveg, gondosan rajzolt etikettel. Hullámokkal, letisztultsággal és egy megnyugtató arany pecséttel; vinum bonum. Jó bor.

20200412_215738.jpg

Kicsit úgy vagyok uram a borral, mint a székely a pálinkával. Ittam rosszat, de az is jó volt.

Pedig válogatós vagyok. Fehéret jobban, mint vöröset. A fehér nekem meghozza a kedvem az élethez, a lányhoz, a holnaphoz. Megereszti az amúgy is zabolázatlan nyelvem, és szívem szerint mesélni kezdek.

De hát uram kit érdekel már egy tengerparti este. Kit érdekel egy kismotor berregő hangja. Kit érdekel, amikor a motorost átkarolják és a lámpa fénye úgy hatol az éjszak sűrű testébe, hogy arról már írni is bűn…

Vannak pillanatok. Pillanatok, amikor fent vagyunk a világ tetején. Ahol a legnagyobb zászló lobog, ahol csak az ital hideg, és nézel a semmibe és akkor ott, a kabócák között érzed egy pillanatra, megérzed, ezért jöttél a világra. Ezért ez egyetlen pillanatért.

Szóval itt ez a bárka. Endrénk jut eszembe, meg az eladó hajója…

Eladó a hajó
Szakadt kötelekkel, tört árboccal
És minden-minden jófajta rosszal.
 
Eladó a hajó
Egy kis javitás és megint futna,
Törődött gazdája megunta.
 
Eladó a hajó
Dicső volt a maga idejében
Tengerre vinni tán ma se szégyen.
 
Eladó a hajó
Vitorlája ezer vihart látott
De be is járt már ezer világot.
 
Eladó a hajó
S aki méltó szép, szent kárhozásra,
Szökkenjen föl rá megbabonázva.
 
Eladó a hajó
Uj gazdát keres, uj igézettet,
Hajrásabb utat, bátrabbat, szebbet.
 
Eladó a hajó
Elég drága, jöjjön aki kéri:
Szép pokol-utja lesz, de megéri.

Tudod uram. Ha most megkérdeznéd, hogyan is legyen, megsúgnám; hát, csapj a fejembe egy kék fehér sipkát, legyek én újra kapitány azon a hajón! Add, hogy még egyszer, ismét tengerre fussak, hadd legyek én akinek fújja a szél rozsdás kürtjét, hadd legyek én, akire vár a királylány. Hadd legyek én, aki a fedélzetre segíti. Aki kinyitja előtte a kajüt ajtaját, majd vár a csillagfényes éjszakára és én lopózzak be hozzá, kéjt, csókot, mesét tőlem várjon. És aztán másnap, hófehér egyenruhában az én szám sarkát bontsa a nevetés, ahogy őfelsége, szigorú ábrázattal, megvetve elvonul előttem reggelizni, az orrát magasan hordó, engem lefitymáló sleppel…

És aztán újra ismétlődjön az az éjszaka… Újra és újra a világ legvégéig…

Hát itt a bárka, bármi is legyen az ára, a kapitány készen várja…

A bejegyzés trackback címe:

https://cardinalis.blog.hu/api/trackback/id/tr8615608868

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása