Diary of Cardinalis

Cardinalis szerint...

Cardinalis szerint...

Harmadnapra

2010. április 03. - Cardinalis

Mint egy darab kavics, egy szerencsétlen kődarab zuhanok. És ennyi az élet: átzuhanunk ezen a felemás naprendszeren. Átzuhanunk és közben ha szerencsénk van megpillanthatjuk a napot, talán még élvezzük is… Nevetséges ez a mono- és melodráma. Nevetséges, mert ebbe a kútba én magam ugrottam. Ebbe a kútba én vetettem magam. Most pedig nézhetem a mélyből, a hideg vízből, áthajol-e valami jótét lélek a kút káváján. Ráadásul aranyhajú angyalt várok, egy gyöngéd, mosolygós angyalt, aki nem akar megváltoztatni, aki tudja, a magányos farkast nem is lehet. Csak idei-óráig viselem el a törődést és a simogatást. Még ember nem volt, akit akkor és ott, abban a minutában mindörökké kívántam magamba szívni és magamhoz láncolni. Bár utólag mindig okosabb vagyok. Rühes, tetves, gubancos bundájú, tohonya csikasz ez vagyok most, a Holdra nézek és vonítok.   

Soha ilyen közel nem éreztem magam Jézushoz, mint a mai nagypénteken. Valahogy a fények is segítettek, a felhők sűrű könnyei, a záporeső. A felázott tavaszi föld szaga, szomorúfűzek a Bujtosi partján és a közönyös suhanó, pöfögő autók, keserű arcú emberek, mandulamag-mosolyok.

Ez itt a Getsemáne kert, ez itt az Én-Golgota, ez itt az én-kereszt. Latrok latra, éhesen, böjti gyomor és zuhanó vércukorszint. A magyarázat egyszerű kémia. De, ahogy a szerelem sem lehet egyszerű molekulaiskola, úgy az én hitem, az én megváltásom, az örök kereszt, nagypéntek sem vethető papírra.

Sóhajnak beillő szózat: túlélsz pöcök…  

És mindezen túl a társas poklok bugyrai. Kit szeretsz? Kit szeretek? Titok… A szívemben ott van Jézus mutatóujja, de a lelkem parlagfű mező… A lelkem kupleráj, piros lámpával, kéjhölgyekkel és nyomdafestéket nem tűrő orgazmus melódiával. A fejem a mennyországban, de az altestem nem engedhetik be oda. A lányok angyalok, nekik a mosdó csak szépítkezésre szolgál. Sokáig hittem, hogy náluk minden másképp van összerakva. Aztán csalódtam, mert gonoszságban, simanyelvűségben, kettős játékokban, könyörtelenségben, kegyetlenségben senki nem tudja felülmúlni a nőket. A nők fúriák, démonok, szirének. A nőkben nincs irgalom, a nőkben nincs semmi férfi… Hány keresztre feszítettem már fel magam, hányszor térdepeltem és hányszor ragadta a térdembe az apró éles szilánk, aszfalt, amit elém dobáltak… Hányszor álmodtam megváltásról, bűntelenségről. Hányszor álmodtam, ismerős kopogásról, szuszogásról, nevetésről, érintésről…

Az esélyek felettem már csak izgalmas csillagképek. Minden este kiülök az ablakba és gyönyörködöm abban, hogy mennyire elérhetetlenek.

Uram! Az én megváltásom talán egy nyári éjszaka Dombrádon, amikor a smaragd csillagok belehullnak a rozé-fröccsbe…

De nehezen maradok csendben.  Jézus a sírban, vére átüt a leplen. A világ nem is tudja, mi történt, nem fogják fel. Ahogy ma sem. Csak néhány beavatott lelke lázad, de a gyász erősebb.

Et ressurexit tertia dei…    

 

A bejegyzés trackback címe:

https://cardinalis.blog.hu/api/trackback/id/tr481891070

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

eszmélet 2010.04.03. 13:09:27

Hihetetlenül tudod a szavakkal visszaadni az illatokat, érzéseket, testiséget, lelket...Igen, szerintem is a nő(k) furcsa, érthetetlenül összerakott elemek halmaza, melyet csak kevesen tudnak jól "használni".Nőként én is néha elgondolkodom ezen, és borzasztó érzés, hogy miért is vagyunk ilyenek. A "dombrádi nyári éjszaka" megdobbantotta a szívemet, hiszen dombrádi lányként valami misztikus vonzódást érzek az általában zavaros és piszkos "Szőke Tisza" vizéhez.Jó lenne, ha lenne egy folyó, amelyben megfürödve megváltást, megtisztulást éreznénk. Kellemes Ünnepet!!

baraonda · baraonda.blog.hu 2010.04.03. 14:51:34

Nekem a húsvét körüli időszakban (mikor még a harangok is Rómába mennek, csak én nem mehetek most velük) egyetlen dolog ad némi biztatást: a feltámadás ígérete. Hogy ha ez az egész kétezer évvel ezelőtti műsor igaz volt, akkor hátha a feltámadás is igaz lesz majd. Hátha...
Hogy még azoknak is jut majd belépő, akik így vagy úgy, botlottak. Mint ahogy Pasquale Festa Campanile könyvében a csavargó-csaló Kaleb is bűnbocsánatot nyert a legvégén. A tavaszt azért szeretem, mert a születésről szól, zöldül és éled minden. Ilyenkor könnyebben hinni, hogy van remény.
süti beállítások módosítása