Diary of Cardinalis

Cardinalis szerint...

Cardinalis szerint...

Minden csak perspektíva kérdése

2024. szeptember 25. - Cardinalis

Szilágyi János, a magyar televíziózás egyik idolja azt a kérdést tette fel a köztiszteletben álló pszichológusnak Mérei Ferencnek, hogy mitől lesz egy élet hiteles?

Mérei azt felelte, ez egy egyszerű kérdés:

"attól, hogy nem kell az életben mindig jól járni, és ezt el kell tudni viselni".

5d0c6e7697c54c34a3dc92c9fc9ebe16.jpg

Popper ehhez azt fűzi hozzá, hogy amikor az élet kiüt, akkor egy egészen más perspektívából látod a dolgokat, ez a K.O. ajándéka. Történetesen a padlóról. Szerinte ez az igazi ajándék. Vajon fel vagyunk készülve arra, hogy az élet néha kiüt bennünket? Hogy egyetlen sikerszéria sem tart örökké? Nem. Mert mindent a sikeren, és a vele járó pénzbőségen keresztül nézünk. 2023 márciusában, amikor egy picit kisütött a nap a rehabilitációs nővérek megkérdezték, nem akarok-e egy néhány percig napozni? Akkor már hetek óta éltem a falak között. Megörültem a lehetőségnek. Hétvége volt. Mellettem csonkolt lábú, vagy éppen bénult végtagokkal tolószékbe került sorstársak cigiztek, viccelődtek, éltek, napoztak. Akkor még csak hallgatni tudtam, sokat, hosszan. A jobb oldalon semmi sem mozdult, se kéz, se láb, sem agytekervény. A tolószék tartott, a bal oldalam sajgott a kényszertartástól Palicz Pisit mellett ültem, ő pedig a világ legtermészetesebb derűjével beszélgetett a "táborlakókkal". Nyugodt voltam. Jutott reggeli, ebéd, vacsora. Jutott néhány jó szó, kedves szakemberek, este egy speciális székben lezuhanyoztattak. A számomra legfontosabb emberek minden délután bejöttek hozzám. A feleségem és a pocakban cseperedő kisember is. Nem is a padlóról, a pincéből néztem a világot... Mindent elveszítve, mindent megnyerve.

Ma Rudolf Péterrel interjúztam. Elmesélte, hogy egy szerencsétlen segway-ezés közben úgy borult fel, hogy azóta is gyógytornára jár, és ő, aki imád focizni, nem tudja bele tud-e valaha rúgni egy labdába. Pont Ő, aki a Vasasban focizott, akinek hatvanon túl is a foci a mindene. Az interjú után azt találtam mondani, ne adja fel, majd röviden felvázoltam a történetem. Elcsodálkozott. Megölelt. Így lettünk riportalanyból-riporterből őszintén mosolygós sorstársak. Minden csak perspektíva kérdése.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://cardinalis.blog.hu/api/trackback/id/tr9118499878

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása