Diary of Cardinalis

Cardinalis szerint...

Cardinalis szerint...

Eszméletlen IC+ kocsikat villantott a MÁV Nyíregyházán

rövidebb menetidőket is ígérnek

2021. október 03. - Cardinalis

Motoros lábtámasz, érintőképernyőről vezérelhető klíma, családi részleg, csendes fülke – Nyíregyházán mutatta be a MÁV a legújabb fejlesztésű IC+ kocsikat. A hétvégén még csak megcsodálni lehetett az új járműveket, ám a szerencsés utasok a napokban már élesben is kipróbálhatják a MÁV legújabb büszkeségeit. A magyar vasúttársaság ráadásul mostantól nem csak keleti kényelmet biztosít az utasoknak, de nyugati sebességet és versenyképes menetidőket is ígér.  

20211002_153213.jpg

A Vércse és Viola kör IC-k utasai próbálhatják ki először a vadiúj IC+ kocsikat. A MÁV vezérigazgatója elmondta, két hétig felár nélkül használhatók a Szolnoki Járműjavító új büszkeségei. A nemzeti vasúttársaság ilyen kocsikat kíván hadrendbe állítani a főváros és a megyeszékhelyek, azaz a nagyobb vidéki települések között. Ezzel pedig nagyot lépnek afelé, hogy olyan kényelemben, színvonalon vonatozzunk, mintha az áldva-átkozott „Nyugaton” élnénk. Az első osztályon van minden, ami villantós; érintőképernyőről irányítható klíma, meg gombnyomásra működő lábtámasz. Létezik csendes kocsi a pihenni vágyóknak. Sőt a másodosztály sem piskóta, ott meg például külön szeparét alakítottak ki a családoknak, az ülések mindenhol formatervezettek és anatómiailag is megfelelnek. Az első osztályon persze, valódi bőr recseg majd alattunk. Illetve nem is recseg, mert egyszerűen csak puha, azt hiszem napa bőrből készült a kárpit.

20211002_153408.jpg

160 az álom!

A MÁV ráadásul a keleti kényelem mellé, tisztességes büfé-kocsit is kialakított és még ígérni is mert Homolya Róbert, elnök-vezérigazgató. Sietve tette hozzá, jövőre Debrecenig végre tokkal-vonóval elkészül a vonalfejlesztés, ami azt jelenti, hogy végre Budapest és a cívisváros között már 160-nal is suhanhatnak a vonatok. A sínek, szerelvények már egyébként is bírnák, most a kiszolgáló berendezések fejlesztése folyik.  Ha minden összeér, akkor jöhet a száguldás.

A vonalfejlesztés pedig megy tovább! A következő cél, hogy Nyíregyházáig is 160-nal suhanjanak a szerelvények. A szabolcsi megyeszékhelyen ez pedig azt eredményezheti, hogy például a Tokaji úti vasúti átjáró, aluljárót kap, amivel több évtizedes álom válik valóra. Itt ugyanis rendszeresen előfordul, hogy sokat kell várakozni az autósoknak. A forgalom nem kicsi, itt található az ország egyik legnagyobb piaca, és az átmenő, ingázó forgalom is jelentős.

Bevallom őszintén, azt hittem a MÁV emeli a tétet és rögtön 200 km/h-ás sebességet ígér. Ezek az IC+ kocsik ugyanis bírnák a tempót… Így végeredményben az hangzott el, hogy Debrecenből valamivel több mint két óra körüli idővel lehet kalkulálni a Nyugatiba érkezéssel. Hogy ez sok vagy kevés, azt mindenki döntse el maga.

20211002_153437.jpg

Májusban, egy Oscar-kisbusszal két óra alatt érkeztem haza Nyíregyházára. A viteldíj sokkal olcsóbb volt, mintha vonatoztam volna, ám kényelemről nem beszélhetek. Heten összezsúfolva, mint a szardíniák üldögéltünk és alig vártuk, hogy a kényszerű auravizsgálat véget érjen a szabolcsi fővárosban.

A vonat ettől sokkal kényelmesebb, van asztal a lap-topnak, és egy kis felárért, még valamiféle privát szférát is vásárolhat az egyszeri utazó. Már most írom, hogy az IC+ kocsik használata október 25-e után plusz ezer forinttal terheli meg majd a pénztárcát.

Másrészt, azt is fűzzük hozzá, ha a zsúfolt M3-as autópályán baleset, torlódás alakul ki, akkor máris oda az Oscar előnye. Sőt, a biztonsági szempontból se elhanyagolható. Nyugodtan kijelenthetjük, vonattal utazni százszor biztonságosabb, mint autóval…

20211002_153058.jpg

Az utolsó érvem pedig zöld. Magyarország az unió többi tagállamával együtt vállalta, hogy 2050-ig 90%-kal csökkenti a közlekedésben keletkező üvegházhatást növelő gázok kibocsátását. Ehhez pedig minimum duplájára kellene növelni a vasúti személy- és teherforgalmat.    

Tudom mit gondolsz kedves olvasó! Lennél te zöldebb, ha a vasúti közlekedés, gyorsabb, kényelmesebb, tisztább, megbízhatóbb és olcsóbb lenne. Mert még emlékezünk arra, hogy 2:45 perc alatt értünk fel Pestre a 90-es évek közepén. Akkor Nyíregyházáról indultunk, és csak és kizárólag Debrecenben állt meg az IC. Ha most két és fél órát ígérnek, az még kevés lesz ahhoz, hogy tömegével csábítsuk vissza az utazókat. Az elmúlt években a késések, a zsúfoltság, sok esetben előforduló fejetlenség és egyéb őrület teljesen elfordította az embereket a vasúttól. A hosszú zakatolás csak arra volt jó, hogy ha Pesten jártál egyetemre, volt 3 és fél órád arra, hogy tanulj... Pedig az irány jó lenne. Jó lenne kényelmes, gyors vonatokkal utazni. Ha és amennyiben… A tervek, álmok jók. Legalább is a megtekintett IC+ kocsik alapján!    

18.jpg

3_2.jpg

20211002_153026.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://cardinalis.blog.hu/api/trackback/id/tr2916707300

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kun Gyula 2021.10.06. 13:12:05

Kedves szerző! Azt az oscar sofőrt az F1- ben kellene indìtani..... a cikk amúgy szuper!
süti beállítások módosítása