Diary of Cardinalis

Cardinalis szerint...

Cardinalis szerint...

Jávától keletre…

2020. december 09. - Cardinalis

 ...a Kis-Szunda-szigetek legnyugatibb tagja, Jávától keletre, Lomboktól nyugatra fekszik...

sixty-and-me_thinking-about-traveling-to-bali-explore-a-unique-mystical-and-exotic-island-culture-740x416.jpg

Jávától keletre, Lomboktól nyugatra sose jártam még. Te vettél az öledbe, neked nőttem fel. Megtanultam hazudni, pedig erre sose tanítottál. Megtanultam verekedni, pedig mindig figyelmeztettél; - Beleszaladsz még egy nagy pofonba…  

Jávától keletre, Lomboktól nyugatra sose jártam még. Aztán egyszer elmentem hozzád a paradicsomba. Sose gondoltam, hogy a sok zöldség közepén egy nagy, magas toronyházban lakik mindaz, amiért érdemes élni. Aztán kiűzettem a paradicsomból. Így jár az, aki eszik a tiltott gyümölcsből, aki gyilkol, aki hazudik. Aztán maradtam, ahol születtem, ahol sötéten enyésznek el a gyilkos hiábavalóságok; az édentől keletre…

A középkorban élt egy szabály, ha gyilkos, gazfickó, tolvaj bemenekült a templomba, ott nem lehetett elfogni, meg kellett várni, míg önként kimegy a megszentelt helyről…

Hát most; fekete templomban fekete imát hej regő rejtem fekete templomokban fehér imádságot hej regő rejtem azt is megadhatja az a nagy úristen…

Bűnösöknek kell templomot építeni. Az Édentől keletre saját kezükkel húznak kápolnát, faragnak szárnyas oltárokat. Te tudtad, hogy a Jóistennek van egy nagy könyve? Bele van írva a neved és odafent lejegyzik a fontos dolgokat, ami történt veled. Aztán, amikor odarendelnek és megállsz előtte felolvassák a rád vonatkozó bejegyzéseket. De csak azt olvassák, ami miatt szégyenkeztél, amit megbántál, azok neveit, akiket megbántottál, akiket kihasználtál, akik miattad sírtak, akiknek fájtál… Szép lassan, egészen addig, amíg térdre nem rogysz, amíg zokogni nem kezdesz… Egészen addig, amíg porrá nem zúzzák a hideg szíved, a hiúságod, a konok önérzeted. És leszel kisebb a hidrogénatomnál.

Jávától keletre, Lomboktól nyugatra sose jártam még. Csak délen, ahol rekkenő hőségben is feketében járnak az asszonyok, ahol akkor is mesés a tenger, ha viharos…       

skopelos-snow.jpg

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://cardinalis.blog.hu/api/trackback/id/tr7016325736

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása