Diary of Cardinalis

Cardinalis szerint...

Cardinalis szerint...

Hogyan pedálozzunk?

2020. július 23. - Cardinalis

"...but there is no company more cheerless than that of a woman who is not desired..."

Graham Greene; The blue film

Tekerni jó dolog. Fogod a kormányt, és tolod neki. Izomból. Ki a világból. Magad mögött hagyod a trágyát, mindazt ami fáj, mindazt amit te rontottál el, mindazt, ami téged rontott el. Ilyen ez a sajáterős egyenbillegészeti kerékduplányozás. Annyiszor jut eszembe az a délután, amikor a kis piros biciklit még tolva vittem el és mire hazajöttem, már a nyergében ültem és a házunktól 50 méterre a pocsolyába borultam.

Annyiszor jut eszembe, hogy Fekete Gabival, meg Balogh Robival egy bolond június végi, vagy július eleji reggelen nekiindultunk Dombrádról keróval és aznap 160 kilométert tekertünk. Pamut és cérna. Így hívta nagymamám őket, hozzátéve, hogy Robi bírni fogja, de Gabi… "Azzal a gilisztás testével!?!" Kibírtuk. Háromszor áztunk meg. Útlevéllel jutottunk át a magyar-szlovák határon Sátoraljaújhelynél és egészen Tőketerebesig, az Andrássy kastélyig pedáloztunk. Hogy aztán átlépve  a magyar határt megtámadjuk a sátoraljaújhelyi kenyérgyár mintaboltját és friss kiflit, meg Túró Rudit nyomjunk magunkba. Annyira fiatalok voltunk, hogy Balu kapitány dalát énekeltük, miközben olyan településeken hajtottunk keresztül, mint Pácin, Karos, Karcsa…  

Gabi! Emlékszel? Még csajozni is kerékpárral jártunk…

Na meg, mondd még neked valamit a cigándi Tiszaújsor utca?

A minap egyedül toltam Tokajig. Dodi barátom kölcsönadta a méregdrága keróját. Próbáljam ki és vegyek már egy újat, mert az én 18 éves Caprine Wheelmanomat állandóan cikizi… Szóval, füles a fülbe és aztán nekivágtam. Nem egészen három óra leforgása alatt 82 kilométert tekerve teljesítettem a távot a Kelly’s Carson 90 típusú csodával. A probléma csak ott kezdődött, hogy ez a trekking bike egészen más geometriájú, mint az én vénséges darabom, így aztán más izmokat is használtam és visszafelé Nyírteleknél komolyan fontolóra vettem, hogy szégyenszemre telefonos segítséget kérek. Odakönyörgök valakit, hogy vigyen haza a kerékpárral együtt…  De aztán erőt vettem magamon, felpezsdült bennem a huszáros vér és megcsináltam… Még úgy is, hogy közben lemerült az órám, hogy már nem volt zene a fülemben, már nem szólt a Reamonn Supergirlje, meg Clueso Weil ich Dich liebje, sőt elnémult a Toten Hosen és nem csendült fel tőlük a Tag wie diese sem…   

Csak a némaság vett körül. És akkor észreveszed a kukorica zöldjét, a napraforgó sárgáját, az ég kékjét. Meghallod a kakukkot, meg a csivitelő fecskéket. Hallod, hogy húzza a tücsök és arra gondolsz, hogy van egy hatodik emelet valahol, ahová talán nem hallatszik fel a világ zenéje. Nem hallatszik fel a biciklim suhanása, a szívem dobbanása. Nem látszik, hogy tolom, hogy nyomom, hogy izzadok, hogy teperek, hogy küszködök, hogy repülni tanulok.

Arra gondolok, hogyan kell pedálozni… Arra gondolok, hogyan kell tekerni. Okosan. Szépen. Elegánsan. Közben elhúznak mellettem mások, eliramlik a világ, a perc, meg eldobban a szív. Marad az ember, marad a vas, marad a markolat, marad az isten, a hitem, marad a marha fiatalos szívem…

És marad a reményem. Hogy van, aki az én ritmusomra teker, aki épp szemben indult el, aki megosztja velem a kulacsát, akivel úgy indulok el, hogy a zenére nem is gondolok, mert ő maga a ritmus, ő maga a dallam, a muzsika… Ami átjár, ami dalol bennem… Aki hoz egy csíkos plédet, aki József Attilát szaval nekem, aki Görögországról mesél, aki Kőhalmit, meg Bödőcsöt idéz, aki átölel, aki úgy szeret, hogy mondani sem tudja... És akivel úgy érzem, még életemben "megboldogultam"...

A biciklizés még ennyi évtized után is tanít, nagy igazságokat mond ki… És van az a kor, amikor már tudod ki lenne a legjobb társ, ki lenne aki egy tandem első, vagy éppen hátsó ülésén is a te királynőd lehet(ne)…  

A bejegyzés trackback címe:

https://cardinalis.blog.hu/api/trackback/id/tr1816045990

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása