Diary of Cardinalis

Cardinalis szerint...

Cardinalis szerint...

Endre seregében; avagy hogyan szeressünk őszintén..?

2020. május 31. - Cardinalis
Add nekem azt a holt hitet,
Istenem,
Hogy magyarul is szabad nézni,
Szabad szemekkel szabadon
Parádézni.
 
Add nekem azt a holt hitet,
Istenem,
Hogy nem kell ám fenékig inni
S kelyhed szent borából elég
Egy korty: hinni.
 
Add nekem azt a szent hitet,
Istenem,
Hogy holnapig, óh, nem tovább, nem,
Birom még bátor életem,
Ámen, ámen.
 
(Ady Endre: Imádság úrvacsora előtt)

 

Ezért minden: önkínzás, ének:/ Szeretném, hogyha szeretnének/ S lennék valakié,/ Lennék valakié.

Endre seregében minden baka pálinkát kap vacsorára. Endre seregében minden este másé lesz a tisztek teste. Endre seregében, ha azt imádkozod, holnap már nem kell felkelned. Elvisz a kaszás. A holnap seregében így arat a halál. Kellner had famulusa, nyomomban cenkek, és hull az ezüst eső. Eltévedtem. El. Mert így akartam. Így kívántam. Hogy fájjon, hogy soha de soha véget ne érjen a perc, az óra, mikor hozzám jöttél és az ajkamról csókot loptál, a nevem suttogva… A volt napok, a volt hitek partján állok és hányok. Okádom, hogy volt hitem, kiszakad belőlem a lélek és a Bujtosi tóba köpöm. Kiszakad belőlem a pünkösdi álom és állok a szélben, a késve született nyárban. Utálom, hogy fájsz, gyűlölöm, hogy érzek. Bosszant, hogy vérzek. És akkor énekelni kezdek, hogy a lányok, meg az angyalok. A lányok, meg az angyalok; te borotválj meg engem, hajnalom, reggelem és vágd, vágd a torkom, fültől fülig…

A bejegyzés trackback címe:

https://cardinalis.blog.hu/api/trackback/id/tr1415730740

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása