Diary of Cardinalis

Cardinalis szerint...

Cardinalis szerint...

Karanténnapló feketével...

2020. március 21. - Cardinalis

Van egy kotyogósom. Egy szarvasi. Nincs urizálás. Nincs Bialetti Brikka. Csak ez a Békés megyei art deco-ban megfürdetett alumíniumcsoda. Ez a főzés után is szenvedő, szortyogó, elégedetlenkedő készülék, ami hosszú percekkel a munka után is még liheg és szó szerint majd belehal a végeredménybe. Él. Küzd. Malac a jégen... 

Szóval vele készítem a szürke és napos, csapadékos és száraz reggelek életelixírjét. Azt már mindenki tudja, hogy egy adott kávéfőző legyen szó automatáról, Brikkáról, kotyogósról, filteresről, kapszulásról, dugattyúsról (french press) ugyanabból a kávészemekből egészen más feketét készít. 

Én most belenyúltam. Kételkedve ugyan, de levettem a polcról egy valódi csodát. Két csomag Lavazza (espresso és d’oro) szemes után valami egészen nem kommerszet.

Hogy miért éppen a Flores Del Café dal Nicaragua nyerte el a tetszésem, azt már nehéz lenne meghatározni. Talán a csomagoláson lévő Gauguin-ra hajazó (vagy az is?) impresszionista festmény miatt? Van nekem egy nagy szerelmem, majd az egyszer megírja, hogy igazam van-e, vagy nagyot tévedtem a művészettörténet útvesztőjében…

Egy biztos jobbat nem is nézhettem volna ki a polcról. Aki szereti a testes, lenyűgözően aromás kávéízt, eleinte virágos majd lecsengésben csokoládés jegyekkel, az egyszerűen imádni fogja. Bevallom, az én kotyogósom négy személyes és alig 1 óra alatt elfogyott, mind a négy porciócska…

Nem lehet megunni, magához láncol, még a böjt ellenére is kísért és itatja magát.

Aztán, amikor kiderül, hogy a közép-amerikai szövetkezet, ahol gyártják, csak és kizárólag nőket foglalkoztat, minden szüret kézzel történik és a kávé megvásárlásával még a női egyenjogúságot is támogatom, akkor már biztosan tudtam, ez nem bűnözés, ez bizony a nők, a munkájuk előtt való tisztelgés…  

Szóval nem tudom, hogy a Brikka mit főzne belőle. 100% arabica így valószínűleg, nem lenne vastag cremája, mert ahhoz némi robusta sem árt, és az is rejtély, hogy egy Illy Ferenc-féle eszpresszó 10-15 baron mit varázsolna belőle, de azt tudom, hogy kotyogóssal isteni fekete készül ebből az olasz átlagnál sötétebbre pörkölt csodából…

Vegyétek, (jó áron kapható, 500 gramm 2000 forintba fáj), igyátok! Támogassátok a nicaraguai lányokat, asszonyokat, hogy fent a hegyen, 1600 méter magasan ügyesen gondozzák, ezt az elegáns kávét varázsló csodanövényt!

20200321_110853.jpg

 

20200321_110845.jpg

20200321_110910_1.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://cardinalis.blog.hu/api/trackback/id/tr9715541666

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása