Diary of Cardinalis

Cardinalis szerint...

Cardinalis szerint...

Az alapanyag a lényeg

2017. június 04. - Cardinalis

Micsoda felemelő érzés édesapámmal együtt krumplit szedni a kertből, alkonyatkor. Mint egykor Apagyon, amikor a rendszerváltás után visszakapott földhöz még naponta térdepeltünk, adja nekünk a földbe rejtett kincseit. Lendül a kapa, a vidéki golfütő. És mintha valami detektor lenne, pontosan a krumplik alá csúszik be. Egy rántás és ott gurulnak sorban a rózsaszín szemek. Olyan szépek, szinte nevetnek.

Micsoda felemelő érzés Édesanyámmal pletyózni, miközben megpucolja az újhagymát, gondosan csomagolja a friss petrezselymet. Fel sem néz úgy kérdez. Lényegre tör. Mit ettem, mit éreztem, kivel voltam. Ő a legnagyobb pszichológus. Előkészíti az epret, a korai cseresznyét. Kincsek ezek. Tudom. Tudja. A szeretet kora nyárias kincsei. 

blog1.jpg

Nagyanyám is eszembe jut az újkrumpliról. Isteni ízeket kaptam, amikor magamnak főztem de mégsem azt, ahogy ő készítette. Mert abban benne volt Mama tiszta lelke, meg a szíve, amiről akkor azt hittem kiapadhatatlan kút. Rántott csirkeszárny. Mert tudta, hogy imádom. Tejfölös uborkasaláta. Lassú, méla, izzadó nyári délutánok. Az esti kertben izgatott illatok; krumpli, petrezselyem, kapor... 

blog2.jpg

Mondom, az alapanyag a lényeg. Hozni otthonról a muníciót a bolond világ ellen. Amikor beleharapok az ételbe tudom ki vagyok, honnan jöttem. Piros az édesnemes paprika, fehér a szalonna, zöld az újhagyma, meg a petrezselyem.  Nézem az egyik krumpliszemet. A kapa beleszaladt. Az a rés ott édesapám lendülete a krumpliban. Nézem a félbevágott szalonnát, az a késnyom édesanyám szeretete… Boldog vagyok. Ettől lesz utánozhatatlan mindenfalat, minden hazaiből főzött vacsora. 

 

.

A bejegyzés trackback címe:

https://cardinalis.blog.hu/api/trackback/id/tr1812562323

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása