Diary of Cardinalis

Cardinalis szerint...

Cardinalis szerint...

Kisasszonyok, ne sírjatok!

2011. május 16. - Cardinalis

Wolf Katinak is...

Az olaszt hallgatom. Az olaszt, aki egy zongorát kért az Eurovízión. Egy zongorát, amin eljátszotta szíve minden boldogságát.

Előtte meg az izlandiak remek nótáját dúdoltam, most már szigorúan izlandiul.

De szorítottam az utcán talált Rossinelli kisasszonynak is. Le is töltöttem a nótáját, végül is mi bajom lehet.

Ilyen rossz ízlésem van. Na nincs miről beszélni, nekem hangszer kell, meg legalább valami cseppnyi mondanivaló. Öregszem. Négy sort sem írtam, az olasz meg már kétszer lenyomta azt az őrült szerelemről szóló kis bár-himnuszt. Játszd újra Raphael! Játszd, ettől leszek ma átkozottul európai, ahogy ez a jazz-es szösszenet, ez az édes anakronizmus elrepít Düsseldorfba. Oh, Du Meine Güte és ez is OMG, csak éppen valóban germán. Amikor először meghallottam a "Farkas" Kati dalát, akkor azt mondtam; na ne, ez nem lesz jó, ez olyan 12 egy tucat. Aztán, talán mert a csapból is ez folyt, valahogy én is elhittem jó kis sláger ez. Néztem a klipet, a pille palackba énekelt reményeket. Az új Alfát az alagútban, az öncélúan odavágott Parlamentet és azt gondoltam, igen minden szerelem elmúlik bennem, ha a magyar politikai életre gondolok. Marad az acélszürke, lassan hömpölygő Duna, ami Strauss óta egyszerűen kifakult. A Sógorok két ponttal szúrják ki a szemünket, pedig Hayden-nek magyar volt a munkaadója, Mozart szerette a tüzes, darált kutyafasza-paprikás leheletű magyarokat, Beethoven meg itt volt szerelmes. A lengyelek sem kurjantják már; dwa bratanki! Az észtek talán nem is tudják, hogy nyelvészetileg vagyok értük odáig. Na de Tallint a dánok alapították...

Csak a Finnek, pedig nem is hittem. 12 pont Helsinikből. Hello! Budapest calling! Köszi, vazze!  Istenem, hogy szerettem a 3210-es Nokia telefonom! Két év hűséget vállaltam érte... Csak a finnek, akik kacsintanának, de nincs aki a vissza. Több ez mint kínos. Herderi jóslat; a magyar nép az Eurovízión süllyed majd el a germán és szláv népek egymás fenekének nyaldosása közben.

És akkor befut az azeri gyors; ez a szintúgy "eurotrash" kihipózott, optikai fehérítőt tartalmazó Kaszpi áfium. Pedig örülni kellene! Állítólag ők a Parthusok valódi, bizonyított leszármazottai. Ugyan manapság napjában már ötször Mekka felé, de a 8. századig még őskeresztények, meg harcosok, meg parthusok...

Örülni kellene, hogy vezeték nélkül is ömlik a Déli Áramlat. Hogy a white party ezen a forró májusi éccaka így lesz álomból valóság.

Nincs igazság! Olvasom. Tageszeitung bullshit, még Orbán Viktort is belekeveri. A FAZ körbenyalja a showt, önelégít. Közben pedig már fél szemmel azon hüppögök, hogy Strauss-Khan (DSK) meg pucéron nekiesett a szobalánynak. Megértem én, biztos félt  a repüléstől, azért mégiscsak hosszú az út az Óperencia (Esperanza?) felett. Sarközy már a tenyerét dörzsöli; így jár az, aki eggyel több Viagrát nyel, dupla whiskyvel...

De a világba ordítanám vagy három nyelven; ne bántsd  a magyart! Sőt, szeresd a magyart! Vajon mit szólt volna ez a buta Európa-vízió, ha Quimby Kiss Tibi odaáll és lenyomja a Most múlik pontosan-t? Vagy Lovasi Bandi az Egy az egyben-t? Azt már el sem tudnám képzelni, hogy Ákos a Világ legvégén-nel induljon, vagy  "szerelmem" Tompos Kátya a Magányos csónakkal...   Nem, nem megy, nincs nekem olyan képzelőerőm. 1994-ben még középiskolásként ámuldoztam Bayer Friderikán. Senki nem várta, senki nem hitte; negyedik lett. Egy ideig, ha jól emlékszem még vezetett is. Az egyébként egymásnak csontig udvaroló skandinávok imádták...    

Most ülök itt a májusi, aranyat érő esőben. Nem volt ötös a lottón nem nyertem meg. Holnap, ma dolgozni kell menni. Holnap, ma meg kell bocsátani a (pán)szlovák mobilszolgáltatónak. Holnap, ma majd azokkal a tirpákokkal dolgozom, akik éppen a Felvidékről. Fityisz. Holnap, ma meg kell bocsátani ennek az egész gatyi Eurovíziónak. Hadd jöjjön az azeri gáz, hadd jöjjön az olaj. Hadd szóljon azeri zene. Csak ne kelljen Scaring...

 

Folyik a hideg  víz az ablakon. 13 fok lesz "árnyékban". Meglátszik majd a leheletem. Álmomban majd együtt énekelek Wolf Katival. Álmomban majd minden könnyebb lesz. Napfényes május, csivitelő fecskerajok, orgonaillatú, édes a tavasz és nagybetűvel írom szerelmem MÁJUS MINDEN NAPODAT...

ui: Szőkék, ne szomorkodjatok! Elmondok Nektek egy verset Williams Mestertől...

Ne sírjatok, Kisasszonyok, ne sírjatok!
A férfi mind kalandor,
Fél lába itt, fél lába ott,
Csak gondtalan csatangol.
Ne sírj, leány, a férfiért,
légy hetyke, fürge, pörge,
Csak vállat vonj, ha bánat ért -
Hej, táncra, körbe - körbe!
 
Ne nyújtsd a jajt, ne nyögd a bajt,
Ha kínja olykor elfog!
Míg nyár virít, míg lomb kihajt,
A férfi úgyse lesz jobb.
Ne sírj leány a férfiért,
Légy hetyke, fürge, pörge,
Csak vállat vonj, ha bánat ért -
Hej, táncra, körbe - körbe!

A bejegyzés trackback címe:

https://cardinalis.blog.hu/api/trackback/id/tr932907114

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása