Diary of Cardinalis

Cardinalis szerint...

Cardinalis szerint...

Demian magánya...

2010. március 04. - Cardinalis

Hadd szakadjon ki a lélek. Mint egy rossz tescós szatyor. Görög füge a számban, és fügét mutatok ennek a bolond megkergült világnak, amely bolond, megkergült fiának tart. Egész nap azon tűnődtem, 33 év alatt, hányféle halállal riogattak már. Hányféle módon pusztulhatott volna el a bennem őrzött génállomány...

Sokáig nem hittem, hogy velem is megeshet az a szörnyűség, hogy elmúlok 20 és elmúlok 30. A fene vigye el Geszti Petit, kölyökként csak énekli az ember, aztán egyszer csak ott ül a hideg télvégi, tavasz eleji éjszakában, bámulja a tavat, a sárga csekkeket az asztal szélén és az egész olyan szánalmasan gépies. Miközben mai napig is csak az érdekel, hogy valóban aranyhal lakik a ház előtti tóban? Valóban járt ide üstökös fürödni?  

Valahol pittyeg az óra, gyermekkoromban kakukkos szólt a szülői házban. Nagy hosszú láncon, fémtobozok lógtak belőle, ezzel kellett felhúzni, hogy az istenadta iparmadár minden egyes órában kidugja belőle az apró csőrét. Kölyökként megbabonázva bámultam a műkakukkot. Ma már pedig jól tudom, hogy az igazi kakukkfióka én magam vagyok. Lényem legmélyén, antiszociális, mizantróp, anarchista lázadó, aki szíve szerint akkor is kiröhögné az isteni törvényeket, amikor rájön, nem tud előlük elmenekülni...
Persze a magam módján szeretem az istent.  A magam módján katolikus vagyok. A magam pogány életvitelében ez az egyetlen tisztaszoba, ahol mindig rend, ájtatosság és makulátlan tisztaság lakozik. Ebben a szobában minden a helyén van, élére vasaltak a ruhák, minden nagyon racionális és valami családi idill árad belőle. Ám utálom is ezt a szobát, mert tudom, a hétköznapok során használhatatlan: a belőle áradó harmónia csak megkeseríti az életem. A kisugárzása nagyítót ad a kezembe, hogy egészen aprólékosan lássam, milyen szánalmas a létem.
Aztán valahonnan, mit tudom én melyik ínból, zsigerből, mirigyből előbukkan az élet szeretete, az élet igenlése. Valahonnan, valami ócska, ütött-kopott optimizmus, hogy nem ma éjjel visz el a kaszás és jön még fergeteges május, ami ismét szeretni tanít.
Bolond vagyok. Az élet bukott kisdiákja, álmodtam egy tanárnőről, vajon ki látta?

A bejegyzés trackback címe:

https://cardinalis.blog.hu/api/trackback/id/tr321807637

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

baraonda · baraonda.blog.hu 2010.03.04. 17:44:47

'98-ban olvastam H.Hesse Napkeleti utazását. 22 éves voltam, és azt hittem, rámzuhan a világ. Egy mondatot húztam alá, és sokszor mondogatom azóta is, mégsem a magamé még... "Elfogadom a feljebbvalók ítéletét..." Pedig erre emlékeztet minden. Egy hűtőmágnesre vésett felirat is: "Úgy akarom, ahogy lesz". Aztán persze valahogy sosem úgy akarom...
A Demiant még nem mertem elolvasni. Pedig már elmúltam 33... és olykor még mindig úgy érzem, fáj az élet. Gyűlölök és imádok élni. Érted? Én nem...

Minden név foglalt volt 2010.03.04. 20:01:23

...en mar 36 is elmultam. Nem olyan regen, 21 napja. En mindig imadok elni. Azt hiszem, inkabb a szerepeinket utaljuk, nem az eletet. Es en gonosz is vagyok, olykor megolom a jatszott szerepemet. Eddig azt gondoltam nem tudatosan jatszom, de mara mar tudom, zsigerbol szineszkedem. Egy dolog csak az igazi, az orok mosolygas. De ez a mosoly, minden szerepben jol mutat.
Eltunni, apam tunt el hirtelen... Aki indult dolgozni, eppen felult az agyban, hogy ruhaiert induljon, es visszaesett, meghalt. Ez 6 eve mar, majusban hat eve. Csutortok reggel volt, es hetfon mar a fold alatt volt. Azota is varom, hogy nem esik vissza, hogy felkel, es jon. Hogy belep az ajton, hogy kiszabadit az elmult 6 ev osszes szerepebol, es ujra az az erzekeny, konnyen konnyekre fakado kislany leszek. Piros szemu... Igy hivott. Mert ha nem szepen szolt hozzam, mar konnybelabadt a szemem, es piros lett. Piros szemu. Meghalt. Vele egyutt temettem el a piros szemut.
Az elet nem tunik el hirtelen, es senki sem, meg aki igen, az is itt marad nagyon sokaig.

eszmélet 2010.03.06. 02:16:53

A 33-as életév nekem is misztikus, félelmetes és már szeretnék túllenni rajta, mert az én édesapám 33 éves korában halt meg szívinfartusban, ezen a földön hagyva anyukámat egyedül velem és húgommal egy felépített, félkész házban. Valami borzasztó teherként cipelem a lelkemben ezt a megmagyarázhatatlan dolgot, és a bennem levő szorongást, kishitűséget, bizonytalanságot erre a "csomópontra" vezetem vissza, mely az életem fonalán soha ki nem fog bogozódni.(Ez közhelyszerű volt, de nem tudom másként kifejezni.)Állandóan bennem zakatol a kérdés: Vajon fogok-e még ugyanennyit élni, mint eddig? Leszek-e őszhajú nagyi, aki az unokái kedvét keresi? Félek, hogy "nem" a válasz.Az emlékképek pedig csak fakulnak, homályosodnak, s lassan "talán eltűnnek hirtelen"...
süti beállítások módosítása