Diary of Cardinalis

Cardinalis szerint...

Cardinalis szerint...

Aki a telet is legyőzte...

2010. február 01. - Cardinalis

Egyszer majd megírom mit jelent a tél. Egyszer majd megírom, hogy Indiában miért éppen a fehér a gyász színe és nem a fekete… A fehér nem is szín... nem az, aminek látszik. Minden más, a kék, a zöld, és napsárga is az ő köpönyege mögül lép elénk.

Ha kinézek az ablakon, mint ordas, kiéhezett, villogó szemű farkasok osonnak be hozzám, a fagy, a hó és a tél… A tél nem több mint várakozás. Téli éjszakákon nem lehet önfeledten szeretkezni, nem lehet őszintén csókolni, nem lehet beteljesedni. A tél a virrasztás, a kínos várakozás, az őrületbe kergető szürkeség ideje. Nem énekes madarak csicsergenek, hanem nehéz varjak harapják a ködöt és úgy néznek rám, mintha vicsorogva szeretnék a képembe vágni: Hitchcock tojásaiból bújtunk elő…

 

Az éltető víz megfagy, minta valaki megállítani a folyók sodrát, a patakok csilingelését. 2005-ben, egy komoly influenza után, onnan tudtam, hogy megérkezett a tavasz, hogy amikor már elegem lett a plafon bámulásából, beültem a kocsiba és a szikrázó napsütésben Regécig hajtottam. Még tél volt, de látszott rajta, hogy elkezdi kigombolni a kabátunkat. Leveszi a kölcsönzött tollat a fruskák testéről. Bele akar szagolni a lenhajukba, bele kíván harapni a nyakukba, eldobja a sálukat és kivörösödött fülcimpájukat nyalogatja…
 
A Huták előtt, a jégcsaporgonák a legfinomabb tavaszidéző andantéba kezdtek és én boldogan szopogattam egy nedves, letört, patak-darabot…
 
Nem merészkedtem fel a regéci várig. Hideg volt és a testpedt betegség után még nem éreztem elég erőt magamban. Lépdeltem a hóban és nagyon boldog voltam. Így lett vége akkor a télnek…
 
Akkor márciust írtunk, most februárba fordul a naptár. Még ki kell tartani. Tavaly ilyenkor éreztem meg, mi az a pánikbetegség. Most az az érzésem, idén el fogom felejteni. Tavaly ilyenkor majdnem lemondtam Zakopanét. Most valami azt súgja, semmire sem fogok nemet mondani… Tavaly ilyenkor még angyalnak láttam életem ördögét, ma már kinevetem magam és a bolond ragaszkodásom…
 
Meg kell vizsgálni, valójában ki áll mellettem? Ki fogja a kezem? Ki repít havas fenyőerdők felett? Kinek az arcával alszom el, amikor megnyugszom…?  Tudom a remény olyan mint a kaspóban nevelt nárciszok, némi fény és meleg kell csak nekik és elűzik a havat, jeget, elűzik a hideget…
 
Rosszkedvem tele! Elég belőled! Jöjjön a fékevesztett repülés!
 
 

A bejegyzés trackback címe:

https://cardinalis.blog.hu/api/trackback/id/tr941718469

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

eszmélet 2010.02.01. 05:12:58

Ez nagyon tetszett!!! Ilyen zenére ébredni hajnali ötkor egyszerre szép és szomorú. Úgy érzem, hogy nálam még most kezdődik a tél, pedig még nemrég érezni véltem a tavasz illatát. Becsap a természet, becsap az élet,de a remény az megmarad.Szép napot!!!

baraonda · baraonda.blog.hu 2010.02.01. 08:07:06

Egyik ismerősöm mondja mindig: "télen nem börtönben érzem magam, hanem ott vagyok". Drukkoljunk, hogy holnap a maci ne lássa meg az árnyékát, hátha akkor gyorsabban lesz tavasz! :)

Vénusz1 2010.02.09. 21:08:03

A tél a csodák évszaka. Valamit lezár, mégis új reményekkel kecsegtet, valamit eltakar és valamit megmutat. A frissen hullott hó elfedi a város szennyét, majd azt olvadáskor újra elénk tárja. Mintha kiálatana hozzánk: nézzétek milyen gyönyörű az a kék álombolygó amin éltek, s mikor olvad a hó,mikor a nektek festett álarc lehullik, lássátok mivé tettétek.
A tél 3hónapos uralkodása idején, mindennél jobban várjuk a tavaszt, átkozzuk a hideget és fagyot, de mégis olyan ő mint egy vendég. Ha eljött örülünk neki és boldogan nevetünk vele, de mikor kényelmetlenné válik, csak a távozását várjuk, mert azzal, ha ő megy, jöhet az új vendég, a tavasz.Igenis a szerelem évszaka ez. Mikor két test, egymást melegíti, a két szív is eggyé olvad, egyszerre zakatolja a vágy ritmusát. Szimbiózisban élnek, ha csak addig a rövid pillanatig is, míg mindkettőjüket átjárja a forróság.Szükségük van egymásra. Csak a téli éjszakákon bújhatsz oda,a választotthoz és súghatod fülébe: Érted hintettem fehér fátyollal a tájat! Kézenfoghatod, hogy együtt táncoljatok, nevessetek, miközben milliónyi apró kristály ráhullik és csiklandozza arcotokat.Majd mikor a játékban kimerülve megfáradtok, forró csokoládét kortyolva átbeszélgessétek az éjszakát!
süti beállítások módosítása