Diary of Cardinalis

Cardinalis szerint...

Cardinalis szerint...

Tánc a vékony jégen...

2010. január 28. - Cardinalis

Csúszik a jég. Idén először merészkedtem a Bujtosra. Képzeljetek el egy 171 centis manót, aki némi súlyfelesleggel, a fején egy dokkmunkás sapkában, egy pár korit lóbál, este 9 óra után. Fejében Ákostól a Lámpagyújtogató dala. A jégen nincs ember, a Mcdonalds lágy, sárga fénye és a lámpák, csak ők a tanúim.

„Hizlalt” popó a jégre. Nincs hokedli. Hideg. Baromira. Gyorsan húzod a korit. Vilámgyorsan.  A jég gyatra. Nem lenne gond vele, de ráesett némi hó és a szél csak néhány helyen végzett jó munkát. Egy nyúlfarknyi részen azért van lehetőség. A rozsdás ízületek, izmok egyszer csak megérzik a játékot, a sebességet, a csúszás endorfin és adrenalin termelő képességét. A 33 éves test boldog. A 33 éves test csúszik, gyerek lesz és csúszik.
 
Csak most 33 éves, csak most boldog?
 
Szóval enyém az éjszaka, enyém a megfagyasztott tó. A beszélgetős műsor után ez a levezetés. A jutalom némi izzadság, és olyan pirospozsgás arc, hogy babám még jobban belém szeret, ha meglát…
 
 
Látom Eszméletnél kivágta a biztosítékot az Énceleb… Tudod eleinte arra gondoltam, hogy leírom, aki 5-nél több képet tesz ki magáról az iwiw-re, aki ott mutatja be a konyháját, kocsiját, nappaliját, barátnőjét, az olyan bizonyítványt állít ki magáról, amin én csak nevetek. A fogyasztói társadalom istentelen gyermekeitől nekem összeszorul a szívem, keserű lesz a szám íze, mert látom, tudom, hogy az életük sötét csillagszóró. Az életük egy 10 ezer éves mocsárban játszódik. Jelentem, ha nem lesz kőolaj, a mercik és béemvék is megállnak. Ha nincs áram a falban, lemerül a Vertu telefon is és ha nem lesz víz, az Aramani ruhácska is büdös marad… Akkor mi lesz veletek? Mi lesz velünk, gyermekek az úrban???
 
Ha nem lesz házimozi, ki mesél majd a gyerekeknek, ha a felnőttek soha egyetlen mesét, verset sem tanultak meg??? Most azt hiszitek, ez nagyon távol van? Azt hiszitek, hogy ez veletek nem eshet meg? Olyanok vagytok, mint az egyiptomiak? Akik nem vettek tudomást az idő múlásáról? És ha nem ti, hát az aranyba csomagolt gyermekeitek élik ezt meg és akkor bottal verik majd a sírjaitokat, mert megettétek előlük a jövendőt…
 
Eszmélet nem talált kedvére való kategóriát a felsoroltak között… Ne is keress! Légy önálló kategória! Légy Te, mert ahol van te, ott egyszer csak lesz én is… A személyes névmások már ilyenek…
 
De el kell mondanom az élet most mindennél több. Az élet most mindennél rejtelmesebb. Groteszk, abszurd és valahogy olyan, mintha nem velem történne, mintha csak kívülálló lennék. Mintha távcsővel nézném a Föld nevű bolygót rajta azt az embert, aki tulajdonképpen én vagyok.
 
Sorok érkeznek, morzejelek egy távoli bolygóról. Nem várt jelek és a tudat érkezik, mégsem vagyok már egyedül. Figyelnek rám, szavakkal simogatnak és becéznek…
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Közben azért tudom, a vonatom alagútba rohan, lehet hogy lesz még napfény, hosszú egyenes szakasz, de most még nem bízom benne… Megrakom a gőzmozdony parázsló bendőjét, meg én, etetem a nyerítő paripát és rohanok a saját forradalmamba…
 
 
Nyugtalanság
 
Csapkodsz, feketeszárnyú szél,
sorsom zenéje, nyugtalanság.
Suhogó crescendóidat
rohanásomban félve hallom.
Kiáltanék, de hasztalan:
zúgásodat túl nem kiáltom.
Este párnámig elkísérsz,
belesüvöltesz hajnalomba.
A templompadba ülsz velem,
a zsoltárfénybe árnyat ejtesz.
Lázízedről ma már tudom:
a gyermeklázam is te voltál.
Előbb vadűző szomjúság,
aztán űzőm a rengetegben.
 
Ki vagy, hogy ilyen véresen
sarkantyúzod sírhoz-futásom?
Prédára ajzott karvalya
bús, tolla-foszlott életemnek?
Versembe dobbant lüktető
hajszolt apáim ritmusából?
Lelkembe robbant fellege
a kénköves világviharnak?
Jaj, nem tudom, ki küld. Hagyom,
hogy sodrod hömpölygesse lelkem.
Viharos crescendóidat
rohanásomban félve hallom.
S már fáj, úgy fáj a pillanat:
egyszer megáll kengyelfutásod,
halálba fúlt hajrád felett
mint győztes angyal áll a csend -
s nem hallom már a hallgatásod -
ó, nyugtalanság, nyugtalanság...
 
Ui: kíváncsi lennék elolvasta-e valaki a bátor, hűséges kommentezők közül a Bérapát? A története profán. Készítettem egy interjút, egy politikussal, aki elmesélte milyen képtelenül személyes kérésekkel keresik fel az emberek. Na, ez lett az én ötletem. Egyesek szerint itt nem lehet vége, mások szerint pedig kár tovább bonyolítani…
 
 

A bejegyzés trackback címe:

https://cardinalis.blog.hu/api/trackback/id/tr841708110

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

baraonda · baraonda.blog.hu 2010.01.28. 09:56:36

Éncelebek: szerintem az Internet megadja a választási lehetőséget. Ha tetszik valami, szabadon lehet csettinteni; ha nem tetszik, klatty a kisikszre a jobb felső sarokban és már ott sem vagy az oldalon. Egyetlen dolgot tartok ördögtől valónak az Internettel kapcsolatban. Hogy ha csak egy oldalt szeretnék elolvasni, egyetlen infóra volna szükségem, abból rögtön minimum másfél órás böngészés lesz… Hogy erősen addiktív.

Bérapa… Az jutott eszembe, hogy mi van, ha az „elnök” mindössze azért sápadt, mert már rég túl van „Krisztin”. Hogy az, amit az öreg összefantáziált, nem is áll annyira távol a valóságtól. Elvégre a példa adott, hiszen ott volt Roosevelt, a Kennedy-testvérek, Mitterand, (ráadásul ugye M-nak gyermeke is született balkézről) Clinton, Berlusconi vagy hogy kellően profán legyek, akár a Magosz elnöke (és még sokan mások)… Sőt… A tanúban ugye maga a miniszter, Dániel Z. az orvhorgász, aki bónuszba az ellen sem tiltakozik, hogy Pelikán lánya bebújjon mellé. :)

Én olvasnám a folytatást… Legfeljebb írd majd oda, hogy bárminemű párhuzam a valósággal kizárólag a véletlen műve, mert sosem lehet tudni… :)

eszmélet 2010.01.28. 13:23:14

Igen, a biztosítékom végleg kicsaptad, mert ha te azon nevetsz, hogy 5-nél több képet felrak valaki az iwiw-re, akkor tényleg csak sajnálni tudlak. Én meg azon mosolygok, hogy a celeb szót használod, amiről meg nekem van meg a véleményem. Kár, hogy így van, ui. az írásaid eddig lekötötték a figyelmemet, és kicsit jó volt olvasni őket, de úgy érzem, hogy ez nem az én lelkivilágomnak való. Én igenis boldog vagyok,és azt mutatom meg másoknak képeken, amit akarok, és nincs odaírva, hogy kötelező megnézni!!

eszmélet 2010.01.28. 13:28:12

UI:Ja, és csak még annyit, hogy nincsen luxusautóm, sőt még saját lakásom sem, de van értelme az életemnek, mert gyerekem az van, akiért meg tudnék halni!!!És amikor ránézek, akkor a múltat, a jelent és a jövőt egyszerre látom a csillogó szemeiben, és ez nem mindenkinek adatik meg.

Minden név foglalt volt 2010.01.28. 17:09:47

Jaj jaj Draga baratom! :) INTERFERENCIA!! Igyhivjak! Tudod, mikor egy kovet beledobsz a toba... Aztan szepen szepen egyre nagyobb koroket ir le.En ertelek am, es tudom, hogy ez nem csak negativ kritia, hanem igazi szarkasztikus onkritia is. De ne remitsd halalra a nepet, mert elfordul az, ki nem ismer.

Draga Eszmelet! Nekem is van blogom, igaz nem publikus, mert valahogy nem vagyok en annyira jo iro, de a barataim szeretik, mert tudjak belole merre jarok. Ezert nem vettem magamra azt, ami nem is az ingem. Nem am olyan forro a kasa, legalabb kepem van fent az iwiwen, igaz okkal, kicsit, egy ideje paranoias lettem, es ezzel szorakoztatom azt, aki nem tud levenni a szajarol.
Eszmelet, ne fajjon, ami nem inged. Sokban igaza van az ironak.

Az interferencia nagy ur, es az aki itt alkot, es sokszor lelket ver belem es masokba, ezaltal onmagaba is, szoval nezd ezt a tukrot, ugy, hogy o is bele nez. :)

Mondom, akinek nem inge, nem veszi magara, az somolyog, akinek inge, az sajnos gombolkodik... Csak okosan elore!

Zsolt! A berapat kerlek folytasd. Engem nagyon lekotott, szeretem a stilusod, es ez neked valo.

Minden név foglalt volt 2010.01.28. 17:39:37

Lemaradt, hogy legalabb 50 kepem van fent az iwiwen. Bocsi!

Mas is eszembejutott az interferenciarol, arrol hogy mire is reagalnak az emberek. Szabo Magda elete, hogy hogyan is reagaltak ra, hogy hany, es hany embert tudott felhaboritani, az utokor, a jovo pedig rajongott erte.
Soha ne tantoritson a negativ kritika senkit. Hiszen mit is latunk statisztikailag? Mire is erkezig a legtobb komment? Hat arra, ami tukrot tart elenk, ami az arcunkbavag dolgokat, es nem gondolkodunk, de nem am, hanem probalunk rugni, es tamadni.
A higgadsag, a gondolkodas, az hogy varok, mig leulepednek bennem dolgok, az, hogy merlegelek pro es kontra... Tobbet segit elorejutni, mintha csak a jot akarom latni.

Na de vissza a reakciokhoz, ha jot irsz, mennyi komment jut? Hm? Egy, ketto, semmi. Mert elolvasssuk, hatradolok a forgoszekemben, es jolakottan, kielegulten simogatom a mellkasom, hogy hu, ez jol esett... ez igen. Ez ferfimunka volt. DE jelzem? Megveregetem a vallad nyilvanosan? Hmmm... Nem, csak negy szemkozt, hogy na igen... (Mint a finom ebed.)

Majd jon a kefir, a salata, ami egeszsegesebb, de a fene sem szereti, es verjuk az asztalt hangosan, hogy kajat ide, mert ehes a nep. S im beigazolodik sokminden... Te maradj csak ilyen, a jelen felnegyek, megrag es kikop. Na nem mindenki. DE a tobbseg mindenkepp, ha szemebe mered mondani az igazat. De ne a jelen az iranymutato, a jovo, majd megfizeti a bered. Most csak haborodjanak fel, vagjanak ott meg, ahol a legjobban faj. A kegyetlenseg nevel, tanit. Ne sirasd, azt amid nincs, de ne is dicsekedj azzal amid van.

Es most azert, hogy ne fajjon annyira kemeny leszek mashoz! A gyerek nem erdem, dij vagy jutalom! A gyerek fogantatasa, akkor erdem, ha nem egy-ketto van, mert akkor meg te sem tettel semmit Eszmelet! Legfeljebb onmagad reprodukaltad, egy nedves revuletben, azzal az onzo szandekkal, hogy legyen kit simogatnod, aki bar soha nem kerte, de szerethesd. Vagy ami meg rosszabb, hogy valaki feltetel nelkul szerethessen. A gyerekkel nem dicsekszunk, az nem munka volt, az egy orgazmus eredmenye, ami nem tortent esetleg hiba. (marmint az orgazmus)

Anyam mind a ket gyerekem szuletesenel azt mondta nekem: Egy gyerek sem kerezkedett a vilagra. Te akartad, te kivantad, hat viseld is, es ne az onzesed vezessen.
Es mindennap megkuzdom a turelemmel, a kudarccal, az orommel, a banattal. Mert mennek a sajat utjukon, es en latom, hogy meg lep kettot es elbukik, es jon a baj, es latom. Es kegyetlen vagyok, mert nem fogom meg, nem rantom el, hagyom, hagy essen, hogy erezze a szajaban a sar izet, es azt az euforikus oromot, hogy egyedul allt fel. Es kozben megremulok, sirok, es tordelem a kezem, de nem elet helyette, mert nem az en eletem, nem az en erdemem, hogy o van. En csak megszultem, erre a rothadasnak indult, konok vilagra.

Minden név foglalt volt 2010.01.28. 17:49:55

...kozben elgondolkodtam! Meg Isteni szerencse, hogy az en eletemnek nem a gyerekem ad ertelmet. Mert hat megicsak 16 eves mar a nagy is, es aztan igen nagy ajtocsapkodasok lennenek, ha ott zokognek utana, hogy "ne menj el eletem, mi lesz velem nelkuled! Hat te vagy az eletem ertelme! Nelkuled nincs eletem... bruhuhuhu..."... ooooo azt hiszem igaza van Csernus Dokinak, a nok azert szulnek, mert ez ad ertelmet az eletuknak, aztan mikor eletuk ertelme ki meri mondani, hogy bocsi, nincs is rad szuksegem, mert van sajat eletem, akkor meg bognek, meg depisek lesznek.
Ajve!

eszmélet 2010.01.28. 19:52:30

Kedves reagáló!! Nem kell megvédened Zsoltot, ui. meg tudja védeni magát szerintem. Képzeld, nekem sem a gyerekem az egyedüli, ami értelmet ad az életemnek, de azt hiszem kár az időmet fecsérelni olyan emberekre, akik az interferenciát próbálják elmagyarázni, holott csak reagáltam valamire, amiről fogalmatok sincs, mert nem ismertek.Sőt a gyerekem sem orgazmnus eredménye, hanem sajnos orvosi beavatkozás is kellett hozzá. De mit is magyarázkodom én vadidegen valakinek, akik a saját világfájdalmukat tudják csak megosztani másokkal.
süti beállítások módosítása