Diary of Cardinalis

Cardinalis szerint...

Cardinalis szerint...

Miért nem a barátom Szilveszter?

2009. december 29. - Cardinalis

Na és mi lesz a Szilveszterrel? Hol, kivel töltöd? – gyakori kérdés, de nem szeretem. Egyszerűen nem nőttem fel az óév búcsúztatásához. 33 év alatt nem alakultak még szigorú tradíciók, amelyekhez kötném magam. Ez persze az ősök hibája is. Nem tanították meg, hogyan vegyek búcsút a lejárt kalendáriumtól, a 365 és negyed napig tartó ellipszistől.

A Szilveszter éppen ezért kínos, nyomasztó és frusztráló. Ahová hívnak oda nincs kedvem, ahová szeretnék, oda meg nem hívnak. Ördögi kör…
 
Persze volt egy néhány emlékezetes Óévbúcsúztató, nagyon kellemes társaságban. Amit szívesen visszahoznék, megismételnék. Ami felemelő volt és olyan is, amit a hátam közepére sem. Énekeltem himnuszt, téren, kocsiban, biliárdasztal és a Szerelem mellett…
 
Legjobbnak a házibulit tartom. Többnyire barátok között, akik meghívnak számomra ismeretleneket, hogy az ember azt érezze, nemcsak nosztalgia az év lezárása, hanem valami új kezdete; mondjuk hajnali beszélgetés egy vadiúj ismerőssel, pezsgő mellett. Előkerül egy kis kaviár is, meg vajas pirítós…
 
De szeretek éjfélkor a Kossuth téren lenni! Mindegy, hogy van-e tűzijáték vagy sem. Az alkalomra rendszeresített poharakkal is rendelkezem. Viszem magammal, ahogy a pezsgőt, éjfélkor meg kibontom. Volt néhány év, amikor a hóban hűtöttük le a drága nedűt.  Mint egy giccses képeslapon... 
 
Szóval van valami romantikája, közösségformáló ereje. Néha irigyen néztem a Korona kiöltözött vendégeit, akik meg minket bámultak és talán arra gondoltak milyen jó nekünk, hogy nem menühöz kötött a Szilveszterünk.
 
Két Szilveszter különösen emlékezetes, az egyiket Nyírlugoson töltöttük, valami csehóban. 17 évesek voltunk, nagyon akartunk élni, cicáztunk a lányokkal és majd kicsattantunk a jótékony vidéki levegőtől. Egy négyütemű Trabival közlekedtünk, - az se a mi nevünkön - a magnóból a Republic szólt és tudtuk, miénk az egész világ, szőröstől-bőröstől. Fekete Gabi széles vigyora, maradt meg bennem, mint egy amerikai musical Oscar díjas pillanata. Aztán a másik a Ferenc körút egyik tízemeletesében lett maradandó. 21-et töltöttem, főiskolásként és a Nagy Csapat tagjaival mulattam át. Gyula, Maris, Töki, Petke, Sipi, Jani, meg én. Szerelmesek voltunk, már nem is tudom, hogy lányba-e, vagy csak az életbe, de nagyon szerelmesek voltunk. Ábrándos, szép napokról álmodtunk, nagy jövőről és csodákról, amelyeket nekünk sorsoltak ki.  
 
Szóval most nyűgnek érzem a Szilvesztert, mert nem tudom, hol milyen formában kellne abszolválni. Tavaly Nyírbátorban tragédia lett, ha nincsenek ott a cimborák, akkor talán el is sorvadok a nehéz év után sütött keserű kenyértől.
 
Pedig meg kellene barátkozni ezzel a nagyon is férfias ünneppel, a keresztségben Szilveszter nevet kapott óévbúcsúztatóval. Össze kéne haverkodni, mert igen kevés akad belőle és abból a kevésből is elpocsékoltam már 32-őt… Szóval jó lenne megbékélni vele és valami „ereszd el a hajamat” élni át 2009 utolsó óráiban.
 
Jajj, tudom én mi hiányzik a boldogságomhoz, de erről nem beszélhetek, mert ezt szeretném kívánni a következő esztendőre és ha kimondom, talán megtörik a varázs…     

A bejegyzés trackback címe:

https://cardinalis.blog.hu/api/trackback/id/tr961631611

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DreamyGirl 2009.12.30. 07:53:48

Szia! Olvasom a blogod már egy jó ideje.Nagyon tetszik minden.Az írásodba beleszerettem.El tudsz varázsolni két sorral.Nem hittem volna,hogy léteznek még értelmes férfiak is a földön :) ( Ne vedd sértésnek)Én is boldog születés napot kívánnék így utólag..
A másik,hogy a szilveszter miatt ne aggódj,ne igérd magad senkinek,majd ha eljön az idő akkor menj ahova kedved támad.És ha nem hívnak oda ahova szeretnél menni ne búsulj,talán nem is lenne olyan jó buli mint amilyennek te gondolod :)

baraonda · baraonda.blog.hu 2009.12.30. 11:27:31

Van egy vicces olasz szokás (nagyon babonás nemzet a talján) miszerint ha vadiúj piros alsót vesz magára valaki szilveszter éjszakáján, annak bizonyos szempontból tutti lesz a következő év... Mert ha ezen az éjszakán lekerül a piros alsó, akkor lekerül az év többi napján is. :))
Ilyenkor megrohamozzák az üzleteket piros boxerért/tangáért, fórumokon vitatkoznak egymással az olaszok, hogy az is ér' ha csak a minta piros vagy teljesen pirosnak kell lennie stb... :)
Nincsenek rendelkezésemre álló adatok a dolog hatékonyságáról, de biztos ami biztos, azért éjfél után piros alsóban, vagy ha már lekerült :)akkor piros alsó nélkül, egyél egy kis csokit, hogy az új év édes legyen! :) Boldog új esztendőt!

eszmélet 2009.12.30. 14:30:41

Szilveszter ide, szilveszter oda, én nem kívánok neked egyebet, csak azt, hogy teljesüljön a kívánságod, amely boldoggá tenne téged! Csak azt nem értem, hogy ha tudod, hogy mi az a valami, akkor miért nem teszel érte????Én szurkolok, hogy "bejöjjön" a varázs, bár nem hiszek az újévi fogadalmakban. BÚÉK NEKED!

Eyre (törölt) · http://blog.hu/eyre 2009.12.30. 23:17:50

Én igazán meghatódtam ,mindenféleképp érdekes befelé forduló vallomásodon. És B U É K néked.
süti beállítások módosítása