Diary of Cardinalis

Cardinalis szerint...

Cardinalis szerint...

Óh, szív nyugodj...

2008. október 08. - Cardinalis

 

Kezdetben… A föld pedig kietlen és puszta vala, és setétség vala a mélység színén, és az Isten lelke lebeg vala a vízek felett…  
 
(Mózes első könyve 1. rész első bekezdés…)
 
Még nincs meg, még csak a semmi játszik velünk. Csak a sötétség, a félelem dereng, csak a düh, a vélt és valós gonoszság. Angyalvér szitál. Didereg az univerzum, csak a zuhanás, csak jéghideg valóság…
 
A semmihez, a szerelem nélküli percekhez nincs kézikönyv. Nincs gyógyszer az elvetélt gondolatok visszaszerzésére. Kiabálhatnánk, de még nincsenek hangszálak, lehetnénk őszinték, de most csak olaj lenne a tűzre.  
 
Talán az Isten még csak most készíti a terveket. Az isten még csak most gondolja ki a szerelmet, most veszi a fejébe a csókot, az ölelést, most mosolyog a könyörületen, most forgatja nyelvén a megbocsátást.
 
Még nincs semmi. És az is egyfolytában csökken. Valahol nagyon távol, a legsetétebb szegletben ott szunnyad a gonosz, ott hortyog a harag, a kihasználás, a megalázás, az ember lelkének összes kínja és nyavalyája. Valahol félúton utat tör magának, akár a csörtető vad, a viszonzatlan szerelem, a csalás, az átverés. Valahol ott kereng fekete kockaként a legerősebb méreg, a csalódás…
 
De az isten már szerkeszti a reményt. Az isten lázasan dolgozik. Hat nap alatt mindennek el kell készülnie. Hat nap alatt felkel a nap és ragyogni fog a hold, hunyorogni a cinkos csillagok. Néha egy-egy az ölünkbe hull, mézcsóvát hagyva az égen…  
 
Hat nap alatt minden rendbe jön. Hat nap alatt beindul a nagy gépezet. Hat nap múlva megjelenik az ember… Ugyan az ő lelkében is pörög majd a fekete kocka egy darabja, de talán túléli önmagát, talán rádöbben eredetére, büszke lesz isteni esszenciájára…
 
Talán nekem is jut a beígért boldogságból. Talán egyszer csak megjön. Leteszi az angyalom a fegyvert. Megbocsát, és azt mondja, na ZPZS most már elég. Ennyi volt. Magához ölel, ellátja a sebeim, megműti a mosófazéknyi sérvet a  lelkemen és arra kér szerelmünknek most már gyümölcse is legyen…  
 
Uram! Vétkeztem… De profundis… De nem többet és nem kevesebbet, mint amit te láttál. Nem halálosan. Nem és nem… Uram vágytam, égtem, reméltem és csalódtam. Néha elveszítettem a hitem is. Benned a jövőben, Uram. Sírtam és fájtam. Égtem és kínlódtam. Törtek a tükreim és kígyók között aludtam éjjelente… Ittam, amikor nem voltam szomjas, ettem, amikor nem voltam éhes és öleltem igaz vágy nélkül, mert gyűlölni akartam, feledni, tépni a hajam, hajhagymát rágcsálni a testemből hasított szalonnához…
 
Mit vágnak még hozzám? Mit vágok még hozzá? Meddig szívjuk még a vért? Egymás vámpírjai lennénk? Vagy ez is a szerelem, ez az egymást emésztő tűz, ez a fekete láng, amelytől rohannék, de egyre közelebb kerülök hozzá. Mi jön még ki a számon? Meddig köpjük le még egymást? Meddig menekülünk és nyilazunk hátrafelé?
 
Kezünkben ott a lapát és ahelyett, hogy a szemétnek ásnánk gödröt, egymást kezdjük el agyonütni.
 
Hát miféle szerelem ez? Miféle érzés? Miféle utolsó parlagi vágy, a másik kicsinálásra?
 
Én most szégyellem magam. Szégyellem helyette is. Szégyellem, hogy a kétely, a birtokolni akarás, ez bolond ösztön ide röpített…
 
Csillapodj… Óh szív nyugodj…
 
 

A bejegyzés trackback címe:

https://cardinalis.blog.hu/api/trackback/id/tr86702187

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Canon 2008.10.09. 09:53:59


Born to be a winner

Vetítesz mint mozigépész szinte éjjel
nappal, minden hibát másban látsz a filmed miatt de okkal. Magad szólsz más rádförmed: -tényleg így is látom hihetetlen számodra az egyoldalúságod. Te csak segítesz Ő meg támad látod, egy jó erős szekrénybe zárd hát be bánatod, gyújtsd rá a házat akkor többé nem láthatod. Ó te szegény ki élvezni nem tudod a boldog életet irgalomból fájdalmat adjak neked? Régi bőröd szakadozik, repedezik, feslik szűk volt már a régi éned az öreg kígyó vedlik. Elhal a régi és új születik hamvas és gyenge el kell bújni hogy ne leljenek a védtelenre. Szeresd a másikat ha akarod, de ne feledd önmagad, ha bárkit is mellőzöl nem igaz a szavad. Ha sokan sajnálnak nem szabad lankadni elmúlik a kis idő lesz irigyed mégannyi. Ha mindent rossznak látunk rossz lesz a világ nézzük nézzük és mondjuk magunk igazát. De lelked örök és szabad a börtön csak tested és magad. Bánatod pincéjébe engedj friss levegőt hagyd elégni a szenvedőt. Nagy boldogság után az ember iszonyú mélyre kerül mi tartós már szenvedély. Ami ellen harcolsz arra száll az erő titok de elmondom ki a vesztes és ki a nyerő.

u.i. halál a ravatalokra!!!

Nevem:Senki...Valaki 2008.10.11. 19:14:44

"Kérjetek és adatik néktek,keressetek és találtok,zörgessetek és megnyittatik néktek"/Mt 7:7/
Kérj,várj,és hagyd,hogy beteljesüljön,ne türelmetlenkedj,ne sietesd a dolgokat!!!Küzdj!Légy férfi,vadássz,ha már felkeltetted az alvó oroszlánt!"És amit könyörgéstekben kértek,mindazt meg is kapjátok,ha hisztek."/Mt21:22/Ne légy tele előítéletekkel,ne kritizálj,olyanokat,akiket nem ismersz!Tele vagy te is félelmekkel,hozott mintákkal,nyílj meg,hallgass a szívedre!Hisz hogy várhatod,hogy más tegyen boldoggá,mikor te magad sem tudod mi az???A boldogság forrása nem rajtunk kívül,hanem bennünk van...

Helena 2008.10.11. 20:51:58

A prédikátor Salamon könyvéből III. 1-8

Mert minden dolognak az ég alatt
Van rendelt ideje:

Ideje van a születésnek
És ideje van a meghalásnak,
Ideje van az ültetésnek
És ideje a kiszaggatásnak.

Ideje van a megölésnek
És ideje a meggyógyitásnak,
Ideje van a rombolásnak
És ideje az új épitésnek.

Ideje van a nagy sírásnak
És ideje van a nevetésnek,
Ideje van a jajgatásnak
És eljön az ideje a szökésnek.

Köveknek elhányattatása,
Köveknek egybegyüjttetése,
Az ég alatt mindenre idő jut,
Ölelgetésre s távozásra.

Keresésre meg elvesztésre,
Megtartásra meg elvetésre.

Ideje van a szaggatásnak
És ideje van az egybevarrásnak.
Ideje van a hallgatásnak,
A hallgatásnak, meg a szólásnak.

Ideje van a szeretésnek
És ideje van a gyűlölségnek.
Ideje van a hadakozásnak
És ideje, ideje a békességnek.

süti beállítások módosítása