Diary of Cardinalis

Cardinalis szerint...

Cardinalis szerint...

Belőlünk is lehet napkeleti király?

2021. december 03. - Cardinalis

Áldott adventet!

Boldog Mikulást!

És áldott, békés karácsonyt kívánok!

A dolog úgy kezdődött, hogy gyerekként gyakorta jártam mesemondó, meg versmondó versenyekre. Azt mondták, jól áll nekem. Sokat izgultam, sokat készültem... Sok ősz hajszálat okoztam anyukámnak...

Sokáig hittem, szépen, tisztán beszélek, amikor is Minya Károly, tanár úr kezei között  a Bessenyei György Tanárképző Főiskola magyar-német szakán kiderült; hangképzési hibákkal küzdök.

Nem mennek a "sustorgós szavak"...

Amikor a Nyíregyházi Televízióba kerültem, hónapokig más olvasott fel helyettem...

Gyenge voltam, mint a legkisebb, fütyülni is képtelen fecske a fészekben. Míg Dankó Laci úgy játszott a hangjával, hogy én nem győztem csodálni, addig a saját felolvasásomtól el tudtam volna bőgni magam...

Volt egy barátnőm, aki csodálatosan beszélt, versmondóversenyeket nyert, mindig csodáltam, hogy mit adott neki a Jóisten. Kár, hogy beszippantotta, az egyébként jól/jobban fizető versenyszféra...

Mai napig felkapom a fejem, ha szép orgánumú, szépen beszélő hölgyeket hallgathatok, bárhol tévében, rádióban, a szupermarketben. Aztán, talán a mersz, vagy valamiféle bolond bátorság lett úrrá rajtam... Próbálkozni kell, akár a kiskutya... Talán... Így jött az ötlet, hogy felolvasok néhány novellát. Ez az első. Nagyon karácsonyi, nagyon aktuális. Nagyon "szól"...

Áldott adventet és Istentől megáldott, békés, boldog karácsonyi ünnepeket kívánok ezzel a "hangoskönyv-palántával..."

Ui: Köszönöm Bodnár Péter, vágó kollégámnak, hogy rám áldozott egy fél délutánt!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://cardinalis.blog.hu/api/trackback/id/tr4416773036

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása