Kifújta felőlünk a mocskot a tavaszi szél. Most ragyog a Nap és a hűvös suttogás ígér fűt-fát… Az ember belemártja az arcát ebbe az izgága remegésbe, ebbe az édes fénybe és nem hasonlít, nem emlékezik, hagyja, hogy a most legyen. A pillanat művészete. A most semmisége. Hagyja, hogy ez a másodperc legyen a mindörökké, ez a semmi, ez szemvillanásnyi, ez amíg pislantasz egyet, amíg a levegő le sem ér a tüdődig, amíg zihálva sem sikerülne kifújni magad. És varázsolsz magadnak festményt, díjnyertes pillanatképet. Aztán apró, pezsgő dalokat dúdolsz, a kora délután terebélyes méltósága emel magához és a szigorú, szürke felhőket egy mozdulattal fested kékre, zöldre, pirosra, narancsra. A tó meg, hát vagyok most hullámok hercege, békakirály, álmos nagy bajszú kancellárharcsa, és szigorúan rendezem az ivadékok pacuha sorát. És aztán mintha Szabó Magda utazott volna át ide a Bujtosra Debrecenből, mert ugye „tanuld meg, hogy amíg élsz, addig nem késő semmi”.
Szabó Magda: Sohasem Én nem akartam sohasem.Nekem nem olvadt ereszem,ha március jött, s szerteszéttördelte a szomszéd jegét.Én nem akartam emberisorssal, mint hinta, lengenimélyből magasba s újra le;tengerbe vágytam szüntelen:fövénybe fúrni hátamat,hallgatni, mint a nagy halak,és nem bukni a fénybe fel,és nem követni éneket,ha lengenek a fátyolok,ha zengenek a távolok. Én nem akartam sohasem,s most olvadt testtel, részegensodorsz sodroddal, szerelem.Látsz ismeretlen szívemig,forgatod fénylő csontjaim,pörgeted súlyos súlyomat,mosdatsz magadban, áradat,szemem kútjába fényeketdobsz, nyelvemre beszédeket. Én nem akartam, szerelem,szájadból inni sohasem,s most tikkadt szájjal keresemhűvös szád ízét, szerelem.Sószagú, zúgó felszínenlebegve – néha – a vízenlefele fordul a szemem,s a némaságom keresem,mely lenn maradt a víz alatt,őrzik szigorú kardhalak,s körötte hunyt szemű csigáks fehér korallok alszanak.