Diary of Cardinalis

Cardinalis szerint...

Cardinalis szerint...

Szabó Magda a Bujtoson...

2021. február 27. - Cardinalis

f_ti19591015001.jpg

Kifújta felőlünk a mocskot a tavaszi szél. Most ragyog a Nap és a hűvös suttogás ígér fűt-fát… Az ember belemártja az arcát ebbe az izgága remegésbe, ebbe az édes fénybe és nem hasonlít, nem emlékezik, hagyja, hogy a most legyen. A pillanat művészete. A most semmisége. Hagyja, hogy ez a másodperc legyen a mindörökké, ez a semmi, ez szemvillanásnyi, ez amíg pislantasz egyet, amíg a levegő le sem ér a tüdődig, amíg zihálva sem sikerülne kifújni magad. És varázsolsz magadnak festményt, díjnyertes pillanatképet. Aztán apró, pezsgő dalokat dúdolsz, a kora délután terebélyes méltósága emel magához és a szigorú, szürke felhőket egy mozdulattal fested kékre, zöldre, pirosra, narancsra. A tó meg, hát vagyok most hullámok hercege, békakirály, álmos nagy bajszú kancellárharcsa, és szigorúan rendezem az ivadékok pacuha sorát. És aztán mintha Szabó Magda utazott volna át ide a Bujtosra Debrecenből, mert ugye „tanuld meg, hogy amíg élsz, addig nem késő semmi”.

Szabó Magda: Sohasem
 
Én nem akartam sohasem.
Nekem nem olvadt ereszem,
ha március jött, s szerteszét
tördelte a szomszéd jegét.
Én nem akartam emberi
sorssal, mint hinta, lengeni
mélyből magasba s újra le;
tengerbe vágytam szüntelen:
fövénybe fúrni hátamat,
hallgatni, mint a nagy halak,
és nem bukni a fénybe fel,
és nem követni éneket,
ha lengenek a fátyolok,
ha zengenek a távolok.
 
Én nem akartam sohasem,
s most olvadt testtel, részegen
sodorsz sodroddal, szerelem.
Látsz ismeretlen szívemig,
forgatod fénylő csontjaim,
pörgeted súlyos súlyomat,
mosdatsz magadban, áradat,
szemem kútjába fényeket
dobsz, nyelvemre beszédeket.
 
Én nem akartam, szerelem,
szájadból inni sohasem,
s most tikkadt szájjal keresem
hűvös szád ízét, szerelem.
Sószagú, zúgó felszínen
lebegve – néha – a vízen
lefele fordul a szemem,
s a némaságom keresem,
mely lenn maradt a víz alatt,
őrzik szigorú kardhalak,
s körötte hunyt szemű csigák
s fehér korallok alszanak.

A bejegyzés trackback címe:

https://cardinalis.blog.hu/api/trackback/id/tr716442282

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása