Diary of Cardinalis

Cardinalis szerint...

Cardinalis szerint...

Valaki régi dalokat dúdol...

2010. november 29. - Cardinalis

Amikor tavasszal kézzel lábbal próbáltam kiáltozni: számoljuk fel az országos apátiát, az illegitimitás szürkületi zónájába üldözött kormányt, akkor azt is mondtam, bármekkora mellényt is kapjon a győztes, nem szabad elfelednie milyen törékeny a bizalom, milyen törékeny ez az ország.

Éjszakákon át gondolkodtam, vajon mit tennék, ha én lennék a győztes? Vajon elhinném-e, hogy a győzelmem istentől ered, és innentől fogva, minden nem isteni törvényt átírhatok? Vajon képes lennék-e legyőzni a bennem ágaskodó kétségeket és hinni, szilárdan hinni, az amit elterveztem, az, ahogy én látom, az az egyetlen út az üdvözülésbe???

Nekem Tölgyessy Péter mindig azt tanította, az intelligens embert onnan lehet megismerni, hogy minden véleményben megtalálja az igazságot. Mert igazság sokféle van, csupán a megfelelő értelmi és érzelmi intelligencia kell csupán és  kiderül, hányféle szemüvegen keresztül lehet látni a  világot.  Arra is emlékszem, amikor Orbán Viktor egy dakota indián mondással ábrázolva az emberi viszonyokat, azt találta mondani, ha meg akarsz ismerni valakit, akkor hordanod kell a mokaszinját...

40-41-es a méretem. Nem élek nagy lábon. De most úgy rézem, hogy föltétlenül kölcsön kell adnom a döntéshozóknak a lábbelimet. Legalább két hétig. Vagy el kell hívnom valakit egy pohár bor erejéig, hogy "fésztufész" magyarázza el nekem, mi is történik például média, nyugdíj, alkotmányfronton az országban.

Megígérem jó hallgatóság leszek, és mivel még él bennem a tavaszi "jószándék" (megjegyzem 1998 tavasz óta).  Itt dobog bennem a változás szíve, ígérem hinni is fogok, csak valaki végre játszani is engedje a szép, okos fiakat! Ne zárja őket elátkozott, apró dobozokba.

Mondhatnám másképp: még kér a nép! Még csak kér. Még csak vár.  Még nem kíván elszámoltatni, mert tudja, trágyából nem lehet várat építeni. Most még talán hisz, akkor is, ha az intézkedések közepette szinte semmit sem ért, csak kapkodja a fejét és számolgatja mennyit is fog bedobni a közösbe, ha kilép a magányugdíjpénztárakból.

Sajnálom, de az én demokráciámban, nincs szükség ennyi törvényre, szabályozásra. Az én demokráciában éppen ezért és ugyanakkor a büntetés sokkal szigorúbb és sokkal keményebb. Az én világomban jogok mellett , talán nagyobb szerepet kapnak a az önként, dalolva elfogadott kötelességek. Az én világomban a köz pénze, joga, álma szent. Az én világomban jobban félik az istent és szeretik egymást az emberek, az én világomban kicsi az én, és nagy a mi... Az én apró bolygómon piros, fehér, zöld színű füvek közt hűs boldogságot öntenek a poharakba...

mellékzönge:

A hétvégén Szatmárnémetiben arra kellett rádöbbennem, van megsüvegelendő barátság, tisztelet, udvariasság román és magyar között. A Traian sugárúton a cipőboltokban, kedvesek, édesek és meglepően előzékenyek és udvariasak az eladók. Szemükben nincs az a megátalkodott, kiégett unalom, mint a mi eladóinkban. Persze még most sem tudom, hogy miért kell angolul flörtölni a Danas cipőbolt Tatar Laviniájával, amikor éppen Kányádi Sanyi bácsitól tanultam meg, hogy mondják románul:

Te vagy a láng a szótalan, az áldott anyaméhen túli...

Tu eşti văpaie fără grai, de dincolo de matca mumii...

A nagy közös Európában, a határok nélküli Európában, valahol... Valahol megtörtént, hogy Csengersimánál, az almáskertekig, a diófákig állt a sort. A román vámosok ijjesztően és fitymálva mérgették az utazókat. Rátartian, hegyeset köpködve, kelletlenül dolgoztak  és még ha tudtak sem szólaltak meg magyarul. A feszültség kiélezett kardja lebegett a vámhivatal felett, A Iasi-ból iderendelt kis oláh ólomkatona szájában pedig fémes, érdes volt minden íz... Egyszer az István a király duplakazettámat is elvették tőlem. Ők nem tudták, hogy az bizony nem irredenta, mint ahogy fogalmam sem volt arról, hogy Stefan cel Mare hiába kért segítséget Mátyástól, az csak hitegette... Így lett III. István, kényszerből a török szultán vazallusa... Most meg a román vámos törve ugyan, arra invitálta  a magyar kollégáját, legyen szíves megkóstolni odaza náluk, az asszony pörköltjét.

Ezek után nem csoda, hogy nekem még a Funtinelli boszorkányban is életrevalóbbank tűntek a románok...

Persze belátom, amíg a román nagypolitika csak kirakatbabának használja a magyar politikusokat, amíg nem szavazzák meg az RMDSZ számára is elfogadható oktatási törvényt, amíg csak álomkategória a székelyföldi autonómia, addig nincs Trianon buli a Nemzeti Színházban! És addig ne legyen fényes parola és tusnádfürdői cujkázás, miti-zabálás, Wass Albert hegyei alatt...

Ha ellenben megtörténik a csoda, akkor bizony nekem  egy fikarcnyi ellenvetésem, sem lesz, akárhogy fújják a buta marhakürtjüket a tőlem sokkal jobbra állók...  

Ha úgy történne valamikor,
hogy szétosztod mindenedet,
legdrágább ajándékaidból
add nekem egy könnyedet.

Megkapnám így lelked egy cseppjét,
ami mélyten-mélyről jöhet,
hisz' csak a tenger fenekéről
lehet halászni gyöngyszemeket...

(Octavian Goga)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://cardinalis.blog.hu/api/trackback/id/tr302480227

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kerubok 2010.11.30. 21:08:11

"Semmi sem gátolja lépteidet, mikor jársz, és ha gyorsan szaladsz, akkor sem botlasz meg.

Az igaz ember útja, mint a hajnal pirkadása, egyre világosabb, míg fényes nap nem lesz.

Nagy gonddal őrizd a szívedet, mert mert hiszen belőle indul ki az élet.
Tartsd távol magadtól a száj hamisságát, távolítsd el az ajkak álnokságát!
Egyenest előre nézzen a szemed, legyen egyenes a szemed pillantása.
Egyengess sima utat a lábadnak, legyenek biztosak mind az útjaid.
Se jobbra, se balra ne térj le az útról, és a gonosztól tartsd távol a lábad."

Jég*virág 2010.12.01. 08:58:54

"Mi magunk legyünk a változás, hogy változtatni tudjunk.

A szeretet lángjaiban a legkeményebb vasnak is meg kell olvadnia.
Senki sem téríthet el engem ettől a meggyőződéstől, mert a
tapasztalás tanított meg reá.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele
vannak kételyekkel.

Kétféle hatalom létezik. Az egyik a büntetéstől való félelemmel éri el a célját, a másik szeretetteljes cselekedetekkel. Az szereteten alapuló hatalom százszorta hatékonyabb, és maradandóbb, mint az amelyik a büntetéstől való félelemből ered.

Minél nagyobb a haladás, annál nagyobb mértékben ismerjük meg fogyatékosságunkat. Az elégtétel a törekvésben rejlik, nem az elérésben.

Ha a hitem fényesen tündököl,a síron túl is élni fogok, sőt mi több, hallatni a hangomat!"
süti beállítások módosítása