Diary of Cardinalis

Cardinalis szerint...

Cardinalis szerint...

A jóravalóság dicsérete

2010. április 07. - Cardinalis

„mondd azt, hogy sohase féljek…”

Ma egyszerűen a tavaszi napfényben megértettem, mit jelent az, ha valaki egyszerűen csak jó. Jó a világhoz, emberhez, istenhez, jó az élethez, családhoz, jó a jelenhez, reményhez, álmokhoz. Egyszerű, de irigyelt harmóniában él, és kedves isten és ember előtt…

Ma délután éreztem, nem a pénz, nem a drága öltöny, nem az autó, nem is a spanyol műmárvány 15 ropi/ négyzetméter burkolat. Nem számlatömb és nem átutalás. Nem a hedonisztikus gazdagság, nem a klórozott homok egy Karib szigeten.

Csupán meghökkentő és a nyakas lelket olvasztó alázat, a megszégyenítő akarás, a munka és emberszeretet, valami embertelen megbékélés a világgal. Csak ez számít. Csak az, hogy reggel szeret felkelni, munkába menni, jól végezni dolgát, kezet nyújtani, szívet nyitni és adni, adni, adni.

Belefér egy kávé mellett elköltött beszélgetésbe a világ! Bele kell, hogy férjen és akkor van remény, hogy ez a sárgolyón nem oltható ki a Golf áramlat.

És akkor tudod, hogy ilyen férfi kell a lányod mellé, már ha mégis apa leszel egyszer. Tudod, hogy ilyen férfi kell az utódaid mellé.

Vagy másképp fogalmazva, ilyennek kell lenned! Ez a polgárság kategorikus imperatívusza. Légy férfi, légy apa, és légy nagyapa. Légy az, akiről legendák, mesék, dalok szólnak, de ne légy önmagad kimerevedett, zselézett hajú szobra…

Tudom, hogy lesz egy törpe, aki kezét a kezembe. Tudom, hogy lesz egy lány, aki nem pakol össze, csak mert mégsem vagyok mindig tökéletes, csak mert mégsem vagyok mindig felhőtlen és boldog… Aki megérti, a hűség néha megkergül bennünk, ordas férfiakban…

Most pedig jöjjön valami felemelő. Felemelő a bennem élő újságírónak, magyarnak, szakembernek és Budapesttel örök szerelemben élő vidékinek…  


És még valami… Még valami… Egy édes-szomorú dal, csak azért, hogy átérezzük a tökéletlenségünk…

A bejegyzés trackback címe:

https://cardinalis.blog.hu/api/trackback/id/tr91903169

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sonatina 2010.04.09. 18:43:42

De szívesen olvastam, láttam, hallgattam és éreztem ezt most!!!

eszmélet 2010.04.10. 22:48:45

De jó!! Már megint egy kapocs, és szívdobogás: Budapesten születtem, és sajnos csak nagyon ritkán érinthetem talpammal a pesti utcákat, de olyankor teljesen önkívületi állapotba kerülök: valami húz és bizserget, valami átjár és elszomorít, egy megfogalmazhatatlan érzés uralkodik olyankor a testemben és a lelkemben.Mindig állandó vágyakozás él bennem. De ugyanez az érzésem a Tiszával kapcsolatban is.
süti beállítások módosítása