Diary of Cardinalis

Cardinalis szerint...

Cardinalis szerint...

Éjjeli karnevál... (késő velencei hangulatban)

2010. január 05. - Cardinalis

Az ember feje néha kavargó ősmasszává változik. 2010 csupa érdekes információval zuhant rám és most valami fekete lyukként arra készül, hogy magába szippantson.

 
Az Utas és holdvilág most annyira bennem él, olyan kristálytisztán, amikor jön az elemzés, hogy miért jelenti a férfi számára a halálvágyat a nők öle, lábköze…
 
Jones bácsi Most és mindörökkéje vágott így fejbe a pubertás idején, majd Marquez magánya, hogy végül Kazantzakisznál azt mondjam, Zorba maga az élet és nincs tovább. Nem tudok többet mondani az Életről, a görög után csak tallózni lehet. Pedig sorolhatnám én itt a neveket, hogyan kúszott a bőröm alá Csehov, Hrabal, Hasek vagy éppen Salinger Zabhegyezője, miként éltem át a talapaltnyi Szabót. Turgenyevért rajongtam, a tavaszi vizek úgy áradtak bennem szét, hogy Dürrenmattig sodortak…
 
Úgy élnek bennem, mint istenek, úgy élnek bennem, mint rokonok, testvérek, úgy hordozom őket, mint az örökölt géneket és ezek az én brüsszeli csipkéim, ezek az én csillogó vértjeim, ragyogó fegyverzetem, úgy viselem őket, mint egy topmodell a legújabb versacearmanigucci kreációt, a new york-i kifutón.
 
A látvány persze engem is megbabonáz. A két ünnep között lenyűgözve néztem, a fogyasztói társadalom dekadens, hedonisztikus, pazarló, de ugyanakkor mennyei sohw-ját a Victoria’s Secret idei bemutatóját. Tenyésztett, telivér kancalányok, ideális méretekkel, szemkápráztató idomokkal és mindez habkönnyen, izzadságszag nélkül rendezve, mintha minden csak úgy magától történne, mintha mindenki egy tökéletesen megírt, de mégis nagyon emberi program szerint parádézna…
 
Édesanyám zokogva hívott. Megnézte a Forrest Gumpot. Végignézte és végigbőgte. Tudom milyenek azok a könnyek. Milyen mélyről törnek fel belőle, megpendítve az együttérzés, az anyai ösztönök finom húrjait. (ez most képzavar?) ismerem azoknak a könnyeknek az ízét és most valahogy mégsem haragszom Tom Hanks-re, és Mr. Zemeckis-re.
 
Jó volt bemenni a céghez. Rosszabbra számítottam és egy csöndes napot nyertem. Könnyű, csöndes napot…
 
Jött levelem. Baraonda írt. Ahogy csak ő tud. Neki azt mondanám Mattia Pascal, Janus arc. A Terus és Kálmány olyat adott, olyan mélyről jövő emberi szeretetet, amiről más nem is álmodhat. A T&K közben bemutatta az összes fesztivált a megyében, szóval szolgált is. Tudom faramuci ezt leírni és hihetetlen is, de kellett. A bőr rugalmas, ahogy a nők esetében kilónyi szilikont is elbír, úgy a férfinál kiállja a vaskos, talmi humort és az égbe szökő vágyakat is. A jó pap tudja, hogy Baraondához másképp kell beszélnie a misén, mint a nagyon egyszerű emberekhez, akik nem olvastak Poppert, nem láttak Finchert.
 
Aztán a kommentek. A blog újra élni kezdett. Sokáig tetszhalott volt. Nagyon sokáig…
 
Aztán vannak meglepetések, amiről nem is szabad értekezni, amelyek már az újévi fogadalommal vannak szoros összefüggésben. A remény már tudom, százlábú jószág és hiába vágod le a végtagjait, újra kinőnek.     
 
Vettem egy Vörös Postakocsit. Karádi tanár úr verseit sokszor elolvastam, úgy élveztem, mint egy könnyű tavaszi csirkepörköltet, házi nokedlivel…
 
Tudtátok, hogy a házi tejföl rózsaszín színű és a házi kacsazsír szobahőmérsékleten folyékony? Tudtátok, hogy néha kötelet kell kötni a borjú lábára, hogy napvilágot lásson?
 
De rövid az éjszaka! Aludni kellene, miközben az ujjaimból most peregne az írott megváltás…
 

A bejegyzés trackback címe:

https://cardinalis.blog.hu/api/trackback/id/tr691647201

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

luxembourg 2010.01.05. 01:32:22

"A jó pap tudja, hogy Baraondához másképp kell beszélnie a misén, mint a nagyon egyszerű emberekhez, akik nem olvastak Poppert, nem láttak Finchert."
Köszi, a többi írástudó nagyon egyszerű ember nevében is ; )
ui: ne is próbálj magyarázkodni...nem szükséges...agyő, balra el

Minden név foglalt volt 2010.01.05. 02:54:20

Vegig olvastam. Igaz mindent, de mindent le kellett allitanom ami a hatterben fut, mert szornyen lassu ez a gep, de vegigolvastalak azota, hogy eljottem otthonrol, azota, miota otthon sem olvastalak. Jol esett, feltoltott megint. Mar el is felejtettem, hogy mennyire fel tudsz tolteni.
Nagyon jo volt, hogy emlekeztettek a 100%ra. Igen, el is felejtettem, hogy amikor en olvastam mennyire igaznak tartottam.
Itt Helena vagyok, a blogon. otthon nem, most, ahol vagyok -ovakodok a most ahol elek kifejezestol- Alooona. Olyan furcsan ejtik a nevem, hogy ma kozoltem veluk, hogy angolul Helen. Kristaly tisztan ejtettek ki, es kerdeztek, hivhatnak-e igy. Mondtam, no. Mi name is Ilona. In home ILONA. Igy maradtam szaz szazalekig Alooona. :) Nem hivhatnak ugy mint masok, hiszen honnan is tudhatnak, hogy otthon senki nem hiv igy.
Szoval a szazszazalekrol a megorzott, megvedett identitasom jutott az eszembe.
Mint azt mondtam sokat eszembe jutsz, persze rajtad kivul sokan masok is, de ha lecsot fozok, ha a magyarsag kerul kerdeskorbe, mindig eszembe jutsz. Eszembe jutsz a magyarhazban, hogy te hogyan latnad. Tudom, hogy ezek a beszelgeteseink, es az irott dolgaid eredmenye, olykor erzem, hogy felteszem magamban a kerdest, vajon mit szolnal hozza. De eszembe jut a tiszabecsi baratom is, az o jozansagaval, az o tiszta ertekeivel, amit ugy latszik csak a szatmari es a beregi reszen elok, vagy ott szuletettek tudhatnak magukenek. Amulok a vajai (Az meg szatmari resz) barataim becsuleten, a tiszabecsiek jozansagan, es sorolhatnam. De itt az agyon globalizalt ujvilagban, ahol felkesz kajat esznek az emberek, es muanyagokat, itt latom csak a paprikaskrumpli, a lecso, a valodi husleves erteket. Nem tudtam hasraesni ettol a vilagok fole gogosen magasodo ujvilagtol, eszembejutott a vamosatyai reformatus templom, itt ebben a felhokarcoloktol nyuzsgo vilagban. Es a lecsorol te. Kevertem a lecsot, amit kaliforniai paprikabol kellett keszitenem -mas nem leven-, es elszegyeltem magam, hogy vajon mit szolnal hozza.

Es most is tart a szegyenem, nem lattam a szulinapodat, pedig tavaly meg otthon koccintottunk is ra. Hat igy utolag is kivanok neked nagyon boldog uj evet, es azt, hogy minden almod valjon valora. Minden!

baraonda · baraonda.blog.hu 2010.01.05. 11:26:10

Na jó, Te kezdted, kétszer is... Először jösz az Utas és a holdvilággal, aztán a Pirandello-féle Mattia Pascallal... Hát csoda, ha most a gondolataim valahol a messzi Itáliában járnak? Mondjuk a Lateráni Szent János Bazilikában, ahol néhány évvel ezelőtt furcsa párbeszédbe keveredtem egy pappal... (csak hogy kapcsolódjon a kommentem :)

Luxembourg figyelj Te is, árnyalom a Cardinalis által vázolt Baraonda-képet :)
Ott tartottam, hogy beszélgettem egy pappal. Ő csak annyit mondott, fejét ingatva: signorina... signorina... Én meg annyit: grazie, grazie...
Hogy értsétek: beszorultam a wc-be. És ha a barátnőm jobb ötlet híján nem vonszolja magával a mosdó elé a gyóntatófülkéjében békésen alvó papot, hogy segítsen (mer' ő mégiscsak férfi, ráadásul jobban otthon van a bazilikában :) tán még mindig ott dekkolnék. :)
süti beállítások módosítása