Diary of Cardinalis

Cardinalis szerint...

Cardinalis szerint...

Új lecsó…

2008. augusztus 28. - Cardinalis
Mondd, tudsz még úgy szeretni, ahogy magadat szereted?
Ahogy eső ivódik a földbe, természetesen
Megbocsáss, ígérem arról, mi elmúlt s úgy bánt
Nem álmodom többé sohasem, mert szökevény volt ez a szerelem…
 
Annyi bugyuta dolog futott ma végig az agyamon. Ezer izgalom, ezer félsz, ezer öröm és ezer bánat. Mérlegen hintázom ezer este. Versek és textusok. Hibák, bűnök, tisztaság és örömök. Köröttem egy bolond világ, főként négykeréken. Pöfög és pusztít. Egy világ, ahová nem kértem beutalót és nem is lesz remélem soha a szoc. otthonom. Nem lesz nyugalomház, csak őrültek ketrece. Ezzé tettük. Ezzé tettem. Cinkostársatok vagyok. Patakhang, szélsuhogás helyett kalapács koppan, fűrész felel, reszelő sikolt és ettől alszol el… Milyen lesz az álmunk, nagy isten, milyen lesz az édes álmunk?
 
Egy fiatal hölgyismerősöm végigolvasta a blogom. Azt mondta néhány év múlva pirulva fogok erre az időszakra emlékezni. Pirulva, égve fogok arra az emberre gondolni, aki az önsajnálat dagonyájában, arra fanyalodott, hogy akár egy buta kamasz, nyílvánosan veszítse el a fejét. Igen, azt mondta, ő akkor csinált ekkora „hülyeséget”, amikor kamasz volt. És azt mondta ennek semmi értelme sincsen, ez nem több mint önsajnálat. Bevallom őszintén kinevettem. Ki én! Azt kérdeztem tőle, miért baj az, ha az ember felvállalja az érzéseit? Mitől lesz egy sebzett férfi nevetséges? Hol van ilyenkor az emancipáció?
 
Azt kérdezem, ki a férfi, aki elnyomja magában, vagy az, aki nem fél a könnyektől sem?  
 
Persze az okosok majd jobban tudják. Az okosok, majd elmagyarázzák, miért, mitől nevetséges egy őszinte megbánást tanúsító ember. De kérdezem, hol a határ a komolyság és a nevetséges között?
 
Soha nem tudtam magam komolyan venni, nem tudtam eljátszani a magát istenek játszó embert. Sokan kérdezik, miért nem folytatjátok a Kálmánkát? Sokan pedig azt vágják a fejemhez, nem leszel hiteles, ha folytatod… Mi az, hogy hiteles? Mi az, hogy felnőtt? Hol van a határ a gyermeki én és a felnőttek összes póza és modorossága között. Az a gyermek, aki orvososdit játszik kevésbé értékes ember, mint egy agysebész??? Mondjátok meg, hol határ? Hol a mezsgye, a tisztelet és a tiszteletlenség között. És a régi kérdésem, hol a határ bűn és bűntelenség között? Vajon a tékozló fiú valóban megérdemli a levágott ökröt?
 
Önsajnálat? Jesszus! Figyeljetek már, egyetlenegy életünk van. Ebben az egyetlenegy életben kell boldognak lenni, megvalósítani magunk, álmodni, élni remélni, erdőbe jutni elveszni, hajótörést szenvedni és túlélni. Ha hiányzik valami, valaki hát hiányzik! Lássák, tudják a többiek is. Ha szükségem van valakire, hát szükségem van! Ha úgy érzem az elveszett boldogság helyett, nincs olyan, nincs egyenértékű boldogság, még megközelítőleg sem, akkor miért ne legyek panaszos? A mástól szerzett öröm, az mástól jön, nem attól, nem tőle… Nem vele… Őrület-))) Ó, dehogy. A tények makacs dolgok.
 
Érezni, fájni lenne szégyen? Persze ismerem én, vágom én a helyes utat! Kőarc. Nem mutatni semmit. Vállalni magam, koszosan, fázva. Felállni és azt mondani; íme, az ember! ECCE HOMO! Íme az ember, aki leporolta magát és új életet kezdett.
 
Miért baj, ha nem kell az új élet?  Miért baj, ha mégsem szeretem ezt az embert..? Gyűlölöm, utálom a gyengeségeivel és az erényeivel együtt!
 
 
De mégis… De mégis szeretem ezt az embert, aki lenézi magát, de hajtja, űzi valami cél. Hajtja, űzi a terv, hogy jobb világot teremtsen. Szeretem ezt az embert, aki szerzetes szeretne lenni, vagy máskor költő és hadvezér. Szeretem ezt az embert, aki képes sírni a verseken. Aki soha nem látott dühvel ágál az ellen, hogy a kultúrát, az igényes művészetet senki sem akarja tölcsérrel csepegtetni az emberek fejébe.-)))
 
Szeretem ezt az embert, aki magányában, az őrülettel flörtöl, aki idealista, aki úgy zokog a pusztulás örvényei láttán, akár egy kamasz, vagy inkább egy óvodás. Aki most úgy ír, akár József Attila, amikor a szabad asszociációk jegyzékét vetette papírra. Ez az én békeversem, uram, ez az én végső vallomásom.  Ez az én új lecsóm. K. nélkül főzött lecsóm.
 
Igen. Főztem. Lecsót. Egyetlen nagymámtól kapott zöldségből. Vállaji füstölt disznóságból főzött magányos lecsót. Igen nekiálltam. Apróra vágtam a füstölt húsos szalonnát, aztán a vörös és lila hagymát. Aztán jött a zsírleszívás, a szalonnát még egy pici vízzel is felöntöttem. K. is így tette tavaly. Aztán jött a hagyma üvegezése. Közben paprikaszeletelés, paradicsomkockázat. A paprikát a forró zsírban megforgattam, egy picivel később hozzáadtam a paradicsomot. Főztem… Pároltam… A végén egy kis vállaji csípős kolbászt adtam hozzá. Megjegyzem, a szalonna nem érzékelhető, olyan picire sütöttem, olyan parányi tepertőket sütöttem a szalonnából, hogy öröm volt nézni…
 
Megmutatom a végeredményt.
 
 
Jajj, mennyi időm volt végiggondolni mindent. Mennyi komoly gondolatom volt. Mennyi őszinte érzés. Aztán minden összefonnyadt, mint a lecsó. Csak attól félek, az íze sem lett olyan...
 
De mégis Új Lecsó ez! Ha valaki betéved hozzám, majd megmondja milyen lett.
 
Arra is gondoltam, milyen lenne egyszer egy papírfecnit találni reggel az autómon. Mondjuk ennyi lenne rajta: hívj fel, te szerencsecsomag...! És egy mosoly-jel… Vagy hűvösebben; itt jártam… redőny lehúzva… miről álmodtál? Netalán; utállak…
Cyranó… Csak te tudnád szebben….
 
Igen, egyben biztos vagyok, nincs kedvem az olcsó vigaszhoz. Ha jön is bármi, ha lesz is Új Lecsó, akkor az kihívás legyen. Dolgoztasson meg. Érezzem a súlyát a szerelemnek… Érezzem, hogy oda kell tennem magam. És lássam, két szememmel győződjek meg, magamért szeretnek. Önmagamért, ahogy látom a világot, ahogy felolvasok, ahogy Új Lecsót főzök. Ne azért az egyébként lenyűgöző, pénzszagú díszletekért, amit a szüleim, nagyszüleim szerencséje, munkája és végetlen áldozatvállalása teremtett körém… A szőrömért és a bőrömért szeressenek. Azért az egyébként esendő, gyönge, de nagyon is harcias és jövőképes lélekért, szívért, ami bennem dohog, ami hajt, lázít és előre dob…
 
Micsoda közhelyek. Micsoda középszerű vágyak. Most kellene extravagáns lenni. Ahogy az egyik kollégám és fityiszt mutatni a sorsunk, kiröhögni az egész abszurd marhaságot és ahogy a Braveheartban, Mel Gibson teszi, lehúzni a nadrágom és a pucér seggem mutatni a Sors és meghökkent istenségek felé…
 
De nem teszem. Hiszek abban, hogy Jób vagyok. Jób, akit csak próbára tesz a Jóisten. Próbára, hogy a végén ezerszer és ezerszer kárpótolja mindenért. Csak az emlékekkel mi lesz uram? Mondd, ha jön majd az Új Lecsó, akkor mi lesz a múlttal? Tudom, ne ragaszkodjak, lépjek bátran, még akkor is ha a semmi sincs a talpam alatt…
 
Heléna! Igen Don Quijote ébredése a másik kedvenc Quimbijéktől…  Jajj az a versszak…
 
Annyi minden bajjal kell még megküzdenem
plusz még itt van a nyakamba varrva
egy lefejezett szerelem.
Tükröm, tükröm, tükröm mondd meg nékem:
Jól áll-e ez nekem?
 
Igen jól áll... Egy sebész még rendbe is fogja tenni. Aztán majd ezt mondom, igen véres volt a nyaka, de megmenekült. Akkor pedig egy másik dalt fogok énekelni, azt már Presser Picitől. Ezt;
 
Két szív, két esély, két arc, két sors
Két jel, két irány, merre hív?
Két világ tán összeér, mint napfény és éj
Hol hajnal vár, hol az éj felszáll.
 
Hány dal? Mennyi idő? Hány hang? Hány szó?
Hány csel? Hány csalás? Mennyi jó?
Hány mosoly? Mennyi színlelés? És hány tévedés?
Ha hozzámérsz, amíg hozzám elérsz...
 
Nem akarom azt, ami eltép.
Ne szakítson el, aki megvéd.
Rossz a híd, ha közénk áll.
A szerelem fölött nincs király.
Hazug, ami ellenünk támad.
Nem akarom tudni a vádat.
A szív a törvény fölött áll.
 
Két sors, két remény, két múlt, két arc
Két szív, egy esély, meddig tart
Két világ, tán összeér
Mint napfény és az éj
Hol hajnal vár, hol az éj felszáll...

Ui: Zsu nagyon eltűnt. Pedig vártam, hogy bátor legyen...

A bejegyzés trackback címe:

https://cardinalis.blog.hu/api/trackback/id/tr41638402

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Helena 2008.08.28. 22:14:17

Összességében ez jutott eszembe: AMEN.

Na de elmondom miért fogsz néhány év múlva pirulva gondolni erre a blogra. Mert egyszer csak felállsz. Hősként. Újra erős leszel. Megtalálod azt a valakit, aki már nem abban a kategóriában van, ami megtéveszti az eltévedt férfiembert. Idézem, mit mondanak ezek a fickók: „Akárkit megkaphatok!” Érted?! Ki is mondja. Ki is mondják! A hangsúly az akárkin van. Bizony mondom néktek, akárkit könnyű megkapni. De valakit! Na, az már nagyobb küzdelem.
A valakik nem járnak csordában, a valakik mindig mások. A valakik el tudnak gondolkodni egy versen. Álmodoznak, és nem várnak senkire. A valakik jól érzik magukat, mert biztos tudatuk van, hogy célja van a létüknek.
Minden valamire való valaki elesett legalább egyszer, és mert hangosan fájni, majd később pironkodott rajta, de van valami maradandó mellékterméke az egésznek.

Ott találja maga körül a valakiket. Nem akárki fog neki kezet nyújtani, és nem is mindenki, csak valakik. Mindenki más akárkivé válik. Így válsz te is valakivé! Csak ne felejtsd el majd, amikor pironkodva állsz a múltaddal szemben, hogy ez is te vagy. A te belső, érzékeny éned, ami csak attól pironkodós, mert megmutattad, de ettől ez még te leszel belül. És még valamit jól jegyezz meg. Ha találsz olyat, aki fáj, és látod a mosolyán, hogy szüksége van valakire, nyújtsd majd oda a te akkor már erős kezed. Csak a valakik mernek félni és fájni. De a valakik küzdenek is. Harcosak, és tudják a dolgukat az életben. A valakik mindig megtalálják egymást, és maguk mögött hagyják az akárkiket, maguk mögött tudnak hagyni mindenkit ha kell.

Canon 2008.08.29. 10:32:45

Mondjátok meg miért kell mindíg a szenvedés a bátorítás? Milyért van sok ember egyedül és magányosan, ha valami jó milyért romlik el? Lehet szép hangzatos szavakat írni és mondani, sziporkázni a gondolatokkal és mi a végeredmény? A végeredmény számít mindíg a végeredmény számít. Bocsánatot kell kérnem, hogy olvasom a blogot és válaszolok rá, de muszáj valamit mondani. Mi a fontos az életben? -akár merre nézek mindenhol megcsalt, elhagyott, bánatos embereket látok( ezért is elnézést kérek)-és te Z Pintye Zsolt mit szeretnél? Írni a blogot gyönyörűen megfogalmazva a szavakat, vagy visszakapni életed szerelmét. Újabb bocsánatot kell kérnem és nem bántásnak szánom, de az a férfi aki megmozgat minden követ, hogy elérje a célját megtesz mindent amit lehet. Kérdés akarod-e visszakapni K.-t vagy nem. Ismertem és ismerek embereket akik lehetetlen helyzetből fordították meg a kockát és sikerült. Ha nem sértelek meg tényleg érdekelne akarod-e visszakapni K.-t????

Thargie 2008.08.29. 10:39:09

Szép jó napot kívánok! :)
Hát erre is rátaláltam a nagy digitális dzsungelben. :)
Régen ismertelek elég jól (legalább is azt hiszem, azzal áltatom magam :D ), de mostanában semmit sem tudtam rólad. Csak apróságokat. Két kis apró "tárgylemezre tett" szeletkét az egészből, ami valljuk meg nem biztos, hogy reprezentatív minta. :) Valamint (ha néha-néha hajlandó vagyok bekapcsolni az MSN-t :) ) látom, hogy kb. mikor ülsz a géped előtt :D

Szóval elolvastam a legutolsó bejegyzést, és gyorsan (de tényleg gyorsan) átszaladtam a többin is. Ha kicsit lesz időm a hétvégén, akkor majd megfontoltabban esek neki a betűfalásnak. :)

Aztán majd írok is véleményt. Vagy nem. Vagy csak magamban bólogatok. Esetleg félhangos 'cö-cö-cö' mellett ingatom a fejemet. Talán egy néma 'Igen, régen is ilyen volt, vagy legalább is hasonló...' szerű mondat kering majd a koponyámban. Fene sem 'tudhassa esztet' előre.

Szóval hamarosan hallassz (sic!) még rólam. :D Addig is előre a zöldségpiacra, és főzzél még sok-sok lecsót, mer' az jó. ;)

Canon 2008.08.29. 10:49:28

Még elfelejtettem valamit. Az IGAZI férfi életében egy max: 2 nőt szeret tiszta szívből és " csajozik" nem otthon ül a TV elött fehér trikóban és zokniban bepunnyadva a fotelba hétvégente pörköltet zabálva. Az igazi férfi ÉL!!!

Zsu 2008.08.29. 11:29:48

Ha már hiányoztam!

Lehet de mi van az igazi nőkkel... ???
KORCS és gyenge VILÁG!
Tudjátok,mindenki a saját keresztjét és problámáját cipeli!
Igy nagyon könnyű tanácsot adni!
Csak egy baj van nem érzitek át!
De egyet tudok,minden tettünknek következménye van!
Választhatsz!
Te Z. a hangyácska az önmagadnak való bizonyitást választottad!
Ezért igy jártál!
Sokmindenkin átgázoltál!
de mindenki megkapja...

Egyébként örülök,hogy mindenki ilyen jól van menet közben majd én is megtanulok vigyorogni...

Zsu 2008.08.29. 11:45:03

Miért most siratod a Rózsád?
Hiszen nem ő volt akkor az egyetlen...
Hol maradt akkor a megbecsülés?
Ez mind mult idő!

Látom az arcod magam elött még akkoriból,hallom a hangod...
És még te mondod magad szerelmesnek?!
Mit csináltál?mit?
Emlékszel! ha nem emlékezz!
Ne nyüszits itt mint egy herélt disznó!!!
Lépj tovább!
Élj!
Rajtad mult! te ezt választottad!
ne csodálkozz hogy elhagyott én még agyon is vertelek volna!

Igaz igy is megtehetném!

Simon 2008.08.29. 12:11:49

Hát végig olvastam... Bevallom, úgy keveredtem ide, hogy láttam Helenát az ELTE lovardájában eme blogot olvasni. Tündér az a nő. vagy valami földre tévedt angyal... Magam sem tudom. De mivel huncut somolygással olvasgatott, hát kiváncsivá tett.

Fiúk, lányok azt kaptam, amit vártam. Helena glóriát öltött és szembe megy az árral megint megmenteni valakit. komlyan mondom csoda ez a nő. De innen suttyomban titokban faggatom őt, egy másik ember blogján, hogy ugyanmár valjon már színt, hogy miért akar mégis mindig magányosnak maradni. Amióta csak ismerem, van mögötte legalább 50 megmentett lélek. Akit csak ismerek, annyit mond róla: elérhetetlen.

Szóval titkos rajongóvá váltam. Soha nem látom zuhanni. Lebeg. éteri, légi. Tűnékeny. Tünemény. De nem hisz senkinek. nem tudod elérni, mert azonnal elillan. Hát én innen rajongok érte. Nem is tudja, hogy létezem. Csodálom.

Egyszer rámnézett, és Pilinszkyt idézett: sehol se, mégis mindenütt vagyok... Nem emlékszem rá tovább... De ez megmaradt bennem.
Egy nő, akitől kérdezel valami egyszerűt, és Pilinszkyt idéz.

És az a mosoly az arcán... Tudjátok mit? Én is zuhanni vágyom. Hátha elkap engem is...

Már értem a trójai háborút...

Ja, és akkor kommentelek. Hát fiam, ilyenek vagyunk mi pasik. Tökönrúgnak oszt jajgatunk.

Treff 2008.08.29. 15:41:28

Mostmár nekem is meg kell szólalnom... :)

Mi az, hogy "tökönrúgnak oszt jajgatunk"?
Nem ok nélkül rúgnak tökön, ha pedig megérdemlitek, miért jajgattok???

Nem értem a férfiakat, ha ott van mellettük vki, aki szereti őket, mindent megtesz értük, akkor az nem elég jó.
Ha pedig a megalázás után végre merünk lépni és továbbálni, akkor bezzeg sajnáljátok, esdekeltek.
Szólj, ha nincs igazam!

Drága Zsoltom, azt hiszem, nem mondhatom biztosan, de talán ismerlek már egy ideje.
Én azt hiszem, nagyon gyorsan tovább kellene lépned, mert ezzel csak egyre mélyebbre zuhansz, és igy senki nem fog megmenteni, mert nem is hagyod. K. úgy tűnik mást szeret, ami lássuk be, érthető.
LÉPJ TOVÁBB!!!!
Nem könnyű, hidd el,tudom, de meg kell próbálnod.
Gyere velünk a jelenbe! :)

Canon 2008.08.29. 17:10:31

ZSu-nak. Az igazi nők a férfit szeretik nem pedig egy iga alá hajtott lovat akit úgy rángat ahogy akar. Van ilyen tessék Ha kapcsolatba keveredsz valakivel azt te is akarod nem kényszerítenek, és nem a másik a hibás azért mert hagyod magad. Miért szídod a férfiakat hány nő rombol szét családokat és hány nőt érdekel hogy van-e a pasinak csaja ha kell neki a pasi. Hány nőt csak a pénz és a jólét érdekel csak azt nézve hogy magának jó legyen mindenki mást letiporva. Fáj az hogy némelyik pasi átlát a szitán és csak egy estét akar?-aztán lelép nem igért semmit nem mondta hogy feleségül vesz vagy te vagy élete szerelme. Nem értettél. Egy férfi a szó szoros értelmében életében egy max: két nőt szeret szerelemmel.A többi csajozás. Ha valaki belekeveredik miért nem magát szídja???HADJUK..
Zsoltnak
Ne engedd hogy sarokba szorítsanak eltökélt és elszánt legyél. K.nincs veszve hajlandó kibélülni veled,csak nyitsd ki a szemed kissé kellene változtatni a hozzáállásodon. Egy a fontos hogy ezt a lányt visszaszerezd.
K. megtanított valamire:- Mókus...Diót gyüjtöttél mérték és szükség nélkül, tudtad azt előrelátva mennyire van szükséged. Tanuld meg, hogy csak azt vedd el ami fontos és ne többet. Magatartásoddal sok magányos vadászt lóvá tettél, és ez a végső ideget is felörli. Mégis K.nincs veszve neked kell visszaszerezned

Helena 2008.08.30. 00:12:10

Hát... Én most a rám eső részre nem kommentelek, mert ezt nem ide kellett volna.

De Zsunak. Illetve nem is neki, hanem neked Zsolt. Valószínüleg Zsu-t megbántottad a múltban. Talán ő egy olyan valaki, aki többre érdemes, mint egy akárki. Mert akárkik nem álltak ide (illetve ültek ide). Talán nem kell megfejteni, hogy ki ő. Taláncsak annyit elég mondani neki, hogy ne haragudj. Ezeket akarom mostantól jól csinálni.

Azt hiszem, mindenki megérdemli, hogy újra tudjon mosolyogni. Ez Zsu-nak is ugyanúgy jár.
Talán ő segíthet neked, hogy tükröt mutasson neked a múltadról. Ha elég kemény vagy, akkor elviseled, mert minden emberi kapcsolatnak két oldala van. Talán, ha valaki elmeri neked mondani, akkor abból tanulhatsz. És talán, ezzel ő is újra tud majd vigyorogni. Hiszen jár neki. Mindenkinek.


(Nem vagyok angyal. És nincs szükségem giccses áhitatra. Általában ismerem a határaimat. Én is feszegetem. De igenis ugyanolyan "rossz" vagyok, mint sokan mások. Szabadgondolkodású, szabadszellem vagyok. Valóban nem érzem azt, hogy szükségem lenne akárkire. Majd valaki jön.)

Zsu 2008.08.30. 13:14:37

Kedves Canon!

A szavaimat nem jól értelmezted...
A korcsosult világnézet a nők miatt alakult ki a fejemben!
Sok nőben nincs "tartás" !
Tisztelet a kivételnek!
Egy a lényeg ha párkapcsolatban élsz szeresd ,becsüld és tiszteld kölcsnösen a másikat!
Felelős vagy azért amit megszelídítettél! Ha nem akkor hagyd a francba van száz meg százezer!
Tudjuk,hogy honnan vannak ezek a szavak...


Tükröt mutatok? Igen Helena jól látod!

Sajnos vagy nem sajnos nehezen türöm az igazságtalanságot!

Z. élj a jelenben várnak rád... ott a száz meg százezer!

Zsu 2008.08.30. 13:55:23

Ez is az én lelkem zenéje!
süti beállítások módosítása