Diary of Cardinalis

Cardinalis szerint...

Cardinalis szerint...

Születések, napok, ünnepek...

2022. december 20. - Cardinalis

Hányféle születésnap létezik a világon? Micsoda távolságokat figyelhetünk meg nagy, teátrális, széles gesztusosokkal megtartott meg az apró, pici, magányos, semmitmondó között. És milyen érdekes, hogy meglehet számos ember tudja mikor született egy hollywoodi sztár, de egyetlen szomszédjáét sem tudja, a hozzátartozókét meg rendre elfelejti.

És persze ünnepeltből is ezerféle akad. Van, aki szereti ünnepeltetni magát, meg olyan ember is akad, aki szíve szerint elbujdosna a világ elől, mert neki nincs szüksége ünneplésre. Valaki utálja a meglepetéseket, mások már hetekkel a születésnapjuk előtt azon morfondíroznak, vajon mivel fogják meglepni őket a rokonok, barátok, ismerősök…   

Többször írtam már az apagyi nagyapám a születésnapokat nem igazán értékelte, mert olyan közösségben nőtt fel, ahol egy-egy János, István, Pál, vagy Bandi, Sándor, József, György napnak nagyobb tisztessége volt, mint az egyénről szóló semmi, kis ünnepeknek. A közösség ünnepe ugyanis felülírta az egyén ünnepét…

Egyetlen nappal a születésnapom előtt, bevallom én két másik szülinapra gondolok, egyre erősödő szeretettel, hittel, reménnyel. Az egyik már négy nap múlva eljön, míg a másik majd jövő tavasszal esedékes.

És abban a korban vagyok, hála Istennek, hogy biztosan érzem, mindkettő fontosabb az enyémnél. Mindkettő izgalmasabb, felemelőbb, mint az, hogy én mikor, hol, milyen körülmények között láttam meg a napvilágot…

És hiszem, hogy a vásárlási lázon, a sok-sok dugóban várakozáson, tömegben forgáson túl, december 24-én eljutunk majd a „születésnapig” is. Amikor megérezzük, hogy nem az arany, nem a tömény és nem a mirha számít, hanem, hogy tudj ünnepelni. Át tudd élni a percet, a pillanatot.

És tudom, tudjátok, az a fontos, hogy amikor a szenteste eljön, akkor nyugodtan számot merjetek vetni; idén minden eddiginél több alkalommal segítettem az embereknek, idén mindennel többször szerettem, idén minden eddiginél kevesebb embert bántottam meg, idén minden eddiginél többször érintett meg a jóság, a remény, a szeretet lágy, földöntúli simogatása.

A többi meg… Szóra sem érdemes…    

zene: Bing Crosby: Have yourself a Merry Little Christmas...

     

A bejegyzés trackback címe:

https://cardinalis.blog.hu/api/trackback/id/tr8718006800

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása