Diary of Cardinalis

Cardinalis szerint...

Cardinalis szerint...

34. dal...

2010. december 22. - Cardinalis

Már így is két évvel többet éltem, mint ami József Attilának összesen megadatott. 100 ezer évvel korábban már öregnek számítanék, köröttem egyetlen ficsúr sem lenne, aki több tavaszt látott volna. Most pedig a középkor köszönt rám... Sötét Középkor? Ugyan már, hiszen olyan szőrszálaim is képesek őszülni, amire soha nem gondoltam volna...

(...)

A jólléttől el vagyok tunyulva, a szívem nem biciklizésektől, futástól és jóízű gyaloglásoktól kalapál, csupán a villódzó, processziós televízióból áradó híreken húzom fel magam...

Ideges, izgága, minden lében két kanál ember lettem, határozott véleménnyel, és határozatlan lehetőségekkel. Az, hogy ki vagyok mégis, csak mostanában kezd összeállni. Békeidőben valahogy másképpen múlnak a percek, az óra is lassúbb, élet és halál úgy imbolyog mint egy kellemesen lerészegedett újságíró. Háborúban bezzeg, izzani kezd a levegő és ez a megülni képtelen géncsomag hirtelen nagyon öntudatossá válik.
Partizán vagyok. Igen, valódi Rambo, aki mindig az elnyomottak, az elesettek oldalán áll. Mindig ellenzékben, függetlenül kormányoktól, erőktől és hatalomtól. Talán már írtam, hogy az általános iskolában úgy fociztunk, hogy két részre szakadt az osztály. A kispályán két csapat mérkőzött egymással; az osztály jó tanulói és a kevésbé jó tanulói. Nekem a jó tanulók között lett volna helyem, de mindig mérlegelve, azokhoz álltam, akiket úgy éreztem, aznap a gyengébbek. Szinte látom, ahogy Nagy Zsolti és Virányi Bandi szembenéz egymással...
Most, amikor fáradtabb vagyok egy egész görög hadtesttnél, próbálnék valami okosat idevésni. Okosat életről, halálról. Egy születésnapról, ami az Agrárkamaránál kezdődött és levegő után hápogó pontyok méricskélésével folytatódott... Láttam bolond kárászokat, akik a sekély vízben oldalukra fordulva lubickoltak, majd a nagy boldogságban olyat cikáztak, hogy a betonválogató legsekélyebb részéről már nem tudtak visszaevickélni a mélyebb vízbe. Kopoltyújuk fele nagyokat tátogva próbálta a vízből kinyerni az élettő oxigént, mindhiába...
34. dal... Harmincnégy csodaszép dal, amit meg kell hallgatni élőként, harmincnégy film, harmincnégy színházi előadás, harmincnégy szomorúság és 34 öröm... Aztán legvégül 34 nő, akik mindennél fontosabbak voltak egy-egy pillanatban...
34 csillag. 34 csillagóra... Dédé azt mondta, most már letelt a 33... Megszabadultam a súlytól, innentől kezdve az építkezés jön, a megnyugvás és a part...
De miért hiszem, hogy mégsem így lesz... Bízz istenben, de tartsd szárazon a puskaport...
 

A bejegyzés trackback címe:

https://cardinalis.blog.hu/api/trackback/id/tr642531511

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

minka 2010.12.22. 20:24:53

az örök ellenzéki szív sosem bírja a partok csendjét, nyílt víz jelent katarzist...
az ellenzéki típus 20, 34 és 60 évesen is nyughatatlan álmodó...
minél több dal van a lemezen, annál értékesebb... Isten éltessen!
süti beállítások módosítása