Diary of Cardinalis

Cardinalis szerint...

Cardinalis szerint...

Requiem Kolontárért

2010. október 11. - Cardinalis

Eszembe jut egy régi "nagymagyar" trauma után rigmus: nem, nem soha... Egy másik térben és másik dimenzióban ugyanezt kiálthatjuk, a kolontári eset nem történehet meg még egyszer az országban, nem, nem, soha!

A napokban néztem meg az Avatart. Nincsenek véletlenek. Ejva, vagy Gaia, most egyre megy. Nekem fáj, ha vérzik a föld, ha vörös a folyó. Nekem fáj a néma halak, kagylók és csigák kínja. Nekem fáj, amikor nincsen felelős. Amikor emberek halnak, életek értelme lesz az enyészeté...  
 
(Aztán szembe jut, hogy ez a botrány talán nem is véletlen. Talán valakinek ennyit is megért a milliárdos biznisz, ami egy zagytározó gátjának omlásával emberéleteket, természetpusztítást okozott.)
 
Némán nézem a képeket. Próbálom felfogni, próbálom elképzelni, hogy a minisztériumot képviselve, Fekete Gabi barátom az Auchan-os csizmájában tapickolja a hipónál is maróbb lúgot. Álmodtam, hogy marja a bőröm, képzeltem, hogy az én gyerekem fullad tőle. Horror, apokalipszis.
 
Próbálom megérteni. Eszembe jut, ahogy Jani apukája, Szabó tanár úr magyarázza az alumíniumkészítés fázisait. A bauxitból, timföldből nátronlúggal kioldják az alumíniumoxidot... A magyar ezüst... Amikor kivágtuk az összes fát, kifogtuk az összes halat, kisavaztuk, lúgoztuk az összes termőföldet, akkor rá kell jönnünk sem a svájci frank, sem az euro, de még a dollár sem ehető...
 
Mit kell tenni? Felajánlani, segíteni, kárt menteni. Aztán újból, ismét, újra és újra gyűjteni fűmagra, fára, talajcserére. Hirdetni, hogy a fű, fa, virág fontosabb. Hirdetni, hogy van környezetbarátság, környezetvédelem és van értelme a szelektív hulladékgyűjtésnek. Bámulatos milyen kevés a szemetem, amióta bátran gyűjtöm válogatva szemetem. Bámulatos milyen könnyű egy nagybevásárlást úgy kezdeni, hogy megállok a kúp alakú kukák mellett és szétválogatom a fenntartható fejlődés elhullajtott zálogait.
 
Ébresztő! Az energiánkat csak kölcsönkaptuk Gaiatól és a kölcsönt vissza is kell fizetni...
 
ui: ahogy a miniszterelnök, az most le a kalappal...

A bejegyzés trackback címe:

https://cardinalis.blog.hu/api/trackback/id/tr372361925

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása