Diary of Cardinalis

Cardinalis szerint...

Cardinalis szerint...

Gyere uram!

2019. október 07. - Cardinalis

Gyere uram, légy a vendégem! Édesanyámtól káposztás paszulyt hoztam. Van főtt, füstölt sonkám is. Mintha Húsvét lenne. Van még kacsamájasom. Ismered uram. Vékony, citromsárga zsírral árulják. Már ha meg nem sértelek vele. Találsz még bécsi virslit, mangalicazsírt, sőt még a mátészalkai túró rúdiból is akad. A sós karamellest ajánlom figyelmedbe…

Jajj, rossz vendéglátó vagyok. Vettem egy üveg indián nyárt, Bolykiéktól… Azt feltétlenül! Van vagy háromféle sajtom is. Talán egy kicsit cifra illatúak… Meg vilmoskörtém Bánhidi doktortól. Meg van egy évem, amiben nem éltem, csak jött fel a nap, meg múlt el a nap és jött a nagy éjszaka. Tudod jól, miért imádkoztam. Hát meg nem adtad. Másak a terveid és én mindig csak sóhajtottam, legyen meg a Te akaratod és arcom a hideg párnába fúrtam. Ne lásd az arcom, a könnyeim, én nem így gondolom. Ott őrködtél felettem azon az erdélyi ikonon, ott az ágyam felett.

Hát gyere be Uram a konyhába, ülj le ide. Ne a nappaliba. Hideg most a bőrülő, itt a konyhában meg, langyos a fűtött padlólap, közel a hűtő és csacsog az egri bor. Hát gyere be Uram, légy a vendégem és mondd bátran, mi lenne a Te akaratod..

Vacsorázz meg. Uram. Nálam. Jó étvággyal. Bólogatsz a káposztás paszulyra.Jó választás! Szabolcsi, őszinte, finom. Aztán, nézz körül. Hümmögj, használd a wi-fit, előtted a password sem titok. Igyál még egy pohár bort. Nézd meg a kagylókat és a tengertől kikövetelt kavicsokat. Nézd meg a szekrényben azt a búvárszemüveget. Nézd meg a fotóimat és nézz a virágokra…

Uram! Csak még egy pohárral! Aztán, hadd csomagoljak valamit az útra.

Ha meg hozzá mennél látogatóba… Hát… Mosolyogsz… Nagy gyerek vagyok. Üzened. Nagy gyerek és az üvegbe rakott tobozok felé intesz… És még annyit mondasz, ahol van a ti kincsetek, ott van a ti szívetek is. Pontosan ott…

A bejegyzés trackback címe:

https://cardinalis.blog.hu/api/trackback/id/tr3815202250

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása